خبرهای داغ:
مدیر کل صدا و سیما مرکز سمنان:

ماندگاری هنر، با عرضه پاک و علمی به جامعه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: هرچه‌قدر هنر علمی‌تر و پاک‌تر به مردم عرضه شود ماندگاری آن بیشتر خواهد شد
کد خبر: ۹۰۹۸۲۷۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۸
  1. به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام مصطفی توکلیان در گردهمایی هنرمندان شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه همدلی هنرمندان می‌تواند فرهنگ و اعتقادات دینی را در چهارچوب‌های خود تبلیغ و تبیین کند، ابراز داشت: هر فکر و اندیشه‌ای را که توانستیم در چهارچوب هنر تبلیغ کنیم ماندگاری پیدا می‌کند.
    وی ضمن بیان اینکه اگر فکری هنری نباشد نمی‌تواند واقعیت‌های اعتقادی خود را عرضه کند، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال سراسر قرآن قصه است و قصه‌گویی یکی از هنر‌های اصیل در ایران شناخته می‌شود، زیرا بزرگان ما با بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی فرهنگ اصیل ایرانی و برگرفته از قرآن را آموزش دادند.
    مدیرکل صداوسیما استان سمنان بابیان اینکه فرهنگ ایرانی در دنیا ماندگار است، ابراز داشت: اگر امروز به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فرهنگ‌های دنیا شناخته می‌شویم به خاطر رعایت چهارچوب‌های هنری در طی دوران مختلف است.
    توکلیان بابیان اینکه هر چه‌قدر هنر علمی‌تر و پاک‌تر به مردم عرضه شود ماندگاری آن بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: در طی تاریخ شاعران و حماسه‌پردازان زیادی وجود داشتند، اما در بین آن‌ها حافظ و فردوسی برجسته‌تر از همه شدند که این امر نشان می‌دهد هنر می‌تواند تا نسل‌ها در بین فرهنگ یک جامعه جاودان باقی بماند.
    وی با تاکید بر اینکه برخی از راز‌های پنهان اعتقادی دینی را باید پرسید، اضافه کرد: برخی‌ها را نیز باید گفت: تا دیگران بفهمند و به آن عمل کنند که در این میان، هنر بهترین شیوه برای بیان این مقوله‌ها محسوب می‌شود.
    اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود نیز بابیان اینکه ۴۰ برنامه فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه نسل جدید، انقلاب و امام راحل (ره) را درک نکرده است بنابراین برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب بهانه خوبی برای آشنایی جوانان با آرمان‌ها و مفاهیم انقلابی است ازاین‌رو برنامه‌های متنوعی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود پیش‌بینی‌شده است.
    وی اضافه کرد: اجرای پرده‌خوانی با موضوع انقلاب، رونمایی از کتاب، برگزاری جشنواره عکس، تجلیل از ۴۰ هنرمند، بیان ۴۰ دستاورد ارشاد شهرستان در حوزه انقلاب، مسابقات خوشنویسی، نشست‌های قرآنی، گردهمایی ۴۰ کانون فرهنگی هنری، مسابقه طراحی و ساخت نماد چهل‌سالگی انقلاب، شب‌شعر، نشست‌های ۴۰ سالگی انقلاب با محوریت پرهیز از اسراف ازجمله برنامه‌های فرهنگی و هنری است.
    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه در برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می‌کوشیم تا از ظرفیت هنرمندان و نویسندگان به نحو شایسته استفاده شود چراکه هنر بهترین زبان برای تبیین دستاورد‌های انقلاب است.
    مهدیان تصریح کرد: مهمترین خواسته هنرمندان ایجاد دانشکده هنر و تخصیص بودجه برای بخش فرهنگ و هنر است که اگر این مطالبات اجابت شود مشکلات بسیاری از این بخش برطرف خواهد شد.
    وی اضافه کرد: هنرمندان بسیاری در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت و ارائه خدمات در سطح شاهرود هستند که خواست اکثریت آن‌ها توجه مسئولان به مقوله هنر است که امیدواریم این مطالبات به سرانجام رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها