فرماندار اسکو در این جلسه با اشاره به ضرورت بسط فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: نسل جدید تنها شنونده روایت های ایثار ملت ایران در دوران دفاع مقدس است و جهت آشنایی این نسل با فرهنگ ایثار، نیازمند توجه ویژه به این حوزه هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۷۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی محمدزاده آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در این خصوص را امری ضروری دانست و افزود: باید قبول کنیم که در انتقال فرهنگ ایثار به نسل های جدید موفق عمل نشده است. اگر امروز فردی یافت می شود که ایثار و شهادت را به معنی بهره مندی سیاسی و اقتصادی خاص تفسیر می کند، به دلیل همین آسیب ها است. باید تلاش کنیم تا با آسیب شناسی دقیق، این طرز فکر نادرست را در جامعه تغییر دهیم.

وی بر اهمیت تسری فرهنگ ایثار به شئون مختلف زندگی اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه فرهنگ ایثار را محدود به دوران جنگ می دانند. در حالی که ایثار و از خودگذشتگی مفهومی زمان شمول است و تنها به دوره زمانی خاصی محدود نمی شود. امروز یکی از نیازهای اصلی کشور، ایثار اجتماعی است که یاری گر ما در رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه است.

محمدزاده حس نوع دوستی، وطن پرستی، مسئولیت پذیری اجتماعی و مسائلی از این دست را ترجمه امروزی فرهنگ ایثار و از مصادیق ایثار اجتماعی دانست و بر ضرورت توجه به این حوزه تاکید کرد.

  مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری نیز در این جلسه خدمت رسانی عزتمند به ایثارگران و خانواده شهدا را لازمه ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانست و گفت: بدون توجه به نیازهای این قشر عزیز، بسط و گسترش فرهنگ ایثار در زندگی اجتماعی مردم میسر نخواهد شد.

مهدی تقیون افزود: دغدغه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا رفع نیازهای مادی نیست. ایشان تنها نیازمند نهادی هستد تا شنونده سخن آن ها باشد و امیدوارم این شورا بتواند در توجه معنوی به خواسته های این طیف عزتمند گام هایی اساسی بردارد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت مناسب سازی محیط های شهری برای جانبازان سرافراز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از ادارات دولتی و اماکن عمومی برای تردد جانبازان عزیز مناسب نیستند. انتظار داریم دستگاه های ذیربط و به ویژه شهرداری ها نسبت به مناسب سازی این اماکن برای جانبازان توجه لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات