خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارسال نامه های جداگانه برای ائمه جمعه، مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه، روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، مدیرکل آموزش و پرورش و فرماندهی مقاومت بسیج استان، نسبت به سوء استفاده از عنوان طب سُنّتی و اسلامی هشدار داد.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۷۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این نامه ها با اشاره به جایگاه طب سُنّتی و فعالیت دو تن از متخصصان، آورده است: اگرچه طب سُنّتی به عنوان طب مكمل، ميراث ملي کشور ماست و باید در حد توان از آن حمایت شود و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در همین راستا است و در حال حاضر دو تن از متخصصان طب سُنّتی در بخش خصوصی و دولتی در حال ارائه خدمت با مجوز قانونی در این استان هستند؛ اما متأسفانه، مدعیان دروغین زیادی وجود دارند که با تمسّک به حربه طب سُنّتی، در حال تاراج سرمایه اجتماعی در حوزه طب سُنّتی و سودجویی مادی از اعتماد و غفلت مردم هستند.
مسؤول حوزه سلامت استان قزوین با یادآوری ادعای دروغین سودجویان و مرگ ناشی از مداخله افراد فاقد صلاحیت، نوشته است: این افراد برای رسیدن به اهداف شوم خود از دست‌آویزهای مذهبی و تاریخی نیز مایه می‌گذارند. موارد بسیاری نیز مشاهده شده است که ادعاهای دروغین این افراد باعث شده بعضی بیماران از درمان خود که توسط پزشکان بر اساس مستندات علمی برای آنان تجویز شده، رویگردان شده و این امر منجر به مرگ یا عوارض شدید در این افراد شده است. متأسفانه آمار قابل توجهی از موارد عوارض شدید و مرگ ناشی از مداخله افراد فاقد صلاحیت، تحت لوای طب سُنّتی در همین استان وجود دارد.
دکتر مهرام، در پایان، خواسته های دانشگاه علوم پزشکی قزوین را در چند بند عنوان کرده است:
تبیین جایگاه واقعی طب سُنّتی و روشنگری در خصوص مدعیان دروغین آن.
استعلام در خصوص جایگاه علمی و قانونی مدعیان داخل استانی و خارج استانی احتمالی طب سُنّتی (و موارد مشابه مثل طب اسلامی) از دانشگاه علوم پزشکی، در صورت مراجعه این افراد به حضرتعالی.
روشنگری در خصوص جایگاه طب امروزی و نقش آن در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماران سرطانی، دیابتی یا واکسیناسیون.
ممانعت از برگزاری سمینار یا سخنرانی توسط مدعیان دروغین طب سُنّتی تحت لوا و حمایت حضرتعالی.
معرفی مدعیان دروغین طب سُنّتی به حوزه معاونت درمان این دانشگاه برای پیگیرد قضایی آنان.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها