خبرهای داغ:
«تناقض فاحش اظهارات ارزی روحانی در مجلس با موضع‌گیری‌های ابتدای سال او اعتماد عمومی به دولت را مخدوش می‌کند»
کد خبر: ۹۰۹۸۳۸۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه وطن‌امروز در گزارشی نوشت: «اوایل سال ۹۷ در مقطعی قرار گرفتیم که ذخیره اسکناس ارزی ما تقریباً صفر بود، آن التهابات در بازار به وجود آمد و دولت ناچار شد برای آرام کردن بازار و نجات کشور از التهاب، تصمیماتی هر چند سخت اتخاذ و اجرا کند که برای دولت نه اولویت اول و دوم که اولویت سوم بود».


اگر کسی غیر از روحانی جملات بالا را اعلام می‌کرد احتمالاً به تشویش اذهان عمومی متهم می‌شد اما این اظهارات از زبان رئیس‌جمهور جاری شد و بعد از آن بود که روند افزایش نرخ ارز شدت گرفت و فقط در یک ساعت دلار ۱۰ هزار تومانی وارد کانال ۱۱ هزار تومان شد. قیمت دلار از ۱۰,۵۰۰ تومان در روز سه‌شنبه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به ۱۲, ۵۰۰ تومان رسید که حدود ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این رشد قیمتی با نوسان همراه بود و در اولین ساعات بازار ارز در روز پنج‌شنبه دلار به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کرد و حتی در ساعاتی قیمت ۱۲,۷۰۰ تومان را تجربه کرد؛ افزایش نسبتاً زیادی که زنگ هشدار بانک مرکزی را روشن و نهاد سیاست‌گذار پولی کشور را دوباره مجبور به مداخله سخت در بازار کرد. بانک مرکزی با عرضه دلار مداخله‌ای (دلار صرافی‌ها) با قیمت ۱۱,۷۰۰ تومان توانست تا پایان بازار روز گذشته قیمت دلار را تا ۱۲ هزار تومان پایین بیاورد.


روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در ۲ بهمن ماه ۹۶ و حتی ایام ابتدایی امسال تاکید کرده بود که مشکلی از بابت دلار وجود ندارد و مردم خیال‌شان راحت باشد.

بعد از سخنان رئیس‌جمهور نرخ دلار در بازار روز بعد، با افزایش روبه‌رو شد و به گفته فعالان بازار، سخنان رئیس‌جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند محرکی برای کاهش قیمت‌ها در بازار باشد ولی اگر تزریق ارز نیز همزمان با این اخبار افزایش یابد، می‌توانیم امیدوار به ریزش قیمت‌ها باشیم. اما آن زمان بانک مرکزی تحرک چندانی در بازار نداشت تا حرف‌های امیدوارکننده روحانی هم کارساز نباشد.

حالا روحانی اعلام کرده در همان ایامی که می‌گفته مردم خیال‌شان بابت ارز راحت باشد، تقریباً ارزی وجود نداشته است! قطعاً این اظهارات این سیگنال را می‌دهد که امکان دارد جمله «در هیچ دوره‌ای به اندازه الان اسکناس ارز نداریم» نیز تبلیغاتی و غیرواقعی باشد. مسئولان باید مسئولیت اظهارات خود را بپذیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها