خبرهای داغ:
زکات از واجبات الهی است از این رو هزینه کرد مبالغ زکات تابع قوانین و موازین شرعی است البته در اجرای این قواعد اولویت مصرف زکات با همان محل جغرافیایی است که زکات جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۳۹۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: پیگری برای جمع آوری زکات با روند اداری نتیجه بخش نیست بلکه لازم است برای اجرای این فریضه، اعتقاد و باور دینی نیز در افراد وجود داشته باشد تا شاهد نتیجه بخش بودن این پیگیری ها باشیم.
وی ادامه داد: اگر به امر الهی باور و اعتقاد لازم داشته باشیم دیگر شاهد سستی در اجرای آن نخواهیم بود و قطع یقین براساس وعده الهی نیز برکت را در ابعاد مختلف زندگی شاهد خواهیم بود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: طی هشت ماهه سال جاری بیش از 10 میلیارد و 844 میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که این رقم اگرچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است ولی ظرفیت استان قزوین فراتر از این عدد است.
وی عنوان کرد: اگر زکات در جامعه جدی گرفته شود مشکل فقر در جامعه به خوبی رفع شده و به تبع آن شاهد برخی آسیب ها و مشکلات نخواهیم بود.
مومنی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در موضوع زکات وظیفه دبیری ستاد زکات را بر عهده دارد و ریاست ستاد بر عهده ائمه جمعه است بنابراین ضوابط مرتبط با دریافت و هزینه کرد زکات برگرفته از قواعد و اصول قانونی و دینی است.
وی توضیح داد: زکات از واجبات الهی است از این رو هزینه کرد مبالغ زکات تابع قوانین و موازین شرعی است البته در اجرای این قواعد اولویت مصرف زکات با همان محل جغرافیایی است که زکات جمع آوری شده است.
مومنی یادآورشد: با توجه به رشد جامعه و استفاده از ابزارهای نوین در ابعاد مختلف، لازم است موضوع زکات نیز به صورت روزآمد مورد توجه قرار گیرد چراکه یکی از ویژگی های فقه اسلامی، پویایی و روزآمدی است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها