خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:

۱۹ دی یادآور قیام حماسه ساز مردم قم است

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر با بیان اینکه ۱۹ دی روز تجلی بصیرت بود گفت: ۱۹ دی یادآور قیام حماسه ساز مردم قم است
کد خبر: ۹۰۹۸۴۱۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
حجت الاسلام مرتضی یعقوبی در گفت: وگو با خبرنگار خبر گزاری بسیج مهدیشهر، ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه که یاد آور حماسه بزرگ و با شکوه قیام خونین مردم قم است، اظهار کرد: ۱۹ دی همان روزی بود که در تاریکی استبداد و ستم روزنه‌ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه‌ای نشان داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام ستم شاهی را درمدت زمانی کم به هم ریخت.
وی در ادامه گفت: شهر قم در تاریخ انقلاب به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می‌رود که با وجود حوزه علمیه و روحانیت متمرکز این شهر نیز در این امر مهم تاثیر به سزایی داشته است.
یعقوبی با بیان اینکه آغاز مبارزه و شکل گیری آن و رهبری مردم به وسیله‌ی حضرت امام خمینی (ره) در همین شهر انجام شد، اضافه کرد: پس از قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ نام قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بر سر زبان‌ها افتاد و پس از چهارده سال، قیام ۱۹ دی سال ۵۶ که آن را جرقه می‌نامیدند موجب قیامی همگانی ومبارزاتی گسترده شد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه مهدیشهر افزود: در ۱۷ دی ماه سال ۵۶ مقاله‌ای با عنوان استعمار سرخ و سیاه با امضای احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات درج شد که نویسنده همین مقاله که در سالروز کشف حجاب به چاپ رسید به امام خمینی (ره) اهانت کرده بود.
وی تصریح کرد: مردم قم در ۱۹ دی با حضور انقلابی در صحنه دفاع از دین و مقدسات و با بصیرت وآگاهی، دشمن شناسی خود را به نمایش گذاشتند.
یعقوبی خاطر نشان کرد: قیام ۱۹ دی ماه سال ۵۶ دشمن مایوس شد وتمام توطئه‌های رژیم شاهنشاهی را نقش برآب کرد و عامل مهم وتاثیر گذار در این قیام پیروزی انقلاب اسلامی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها