خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خبرداد:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استانداری قزوین بر توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال زایی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۱۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) خدمات مختلفی را به نیازمندان و محرومان ارائه می کند، بخشی از اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال است و ما در این مجموعه در تلاش هستیم برای جامعه هدف، اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا به چرخه اقتصاد بازگردند.
وی ادامه داد: از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در حوزه حمایتی، توانمندسازی جامعه هدف است که این امر از قدیم الایام مورد توجه بوده و در دهه چهار به صورت ویژه پیگیری می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: 9 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد شناسایی شده اند که توانایی انجام کار را دارند و دارای فرزند بیکار هستند.
وی گفت: ایجاد اشتغال و یا کمک به اشتغال زایی این عده بستر توانمندسازی آنها را فراهم آورده و به محرومیت زدایی و کاهش افراد تحت حمایت کمک می کند.
دهقانی محمدآبادی عنوان کرد: سیاست کمیته امداد در سطح ملی، کاریابی برای جامعه هدف است و با این نگاه، در سال 97 مقرر است در استان در بُعد کاریابی 700 شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم که تاکنون 71 درصد برنامه در این حوزه تحقق یافته و 380 مورد شغل پایدار برای مددجویان زیرپوشش ایجاد کردیم.
وی با اشاره به سیاست های تشویقی کمیته امداد اعلام کرد: یکی از سیاست های کمیته امداد اختصاص بسته های تشویقی به کارفرمایان است که به منظور توسعه اشتغال و درآمدزایی مددجویان، بسته تشویقی در قالب تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایان اعطا می شود تا آنها نسبت به جذب کارجویان واجد شرایط کمیته امداد اقدام کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایی از مددجویان کمیته امداد به عنوان نیروی کار استفاده کند به ازای هر نفر 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند که کارفرمایان می توانند به کارگیری پنج نفر از مددجویان کمیته امداد را داشته باشند که سقف این تسهیلات تا 100 میلیون تومان است.
وی توضیح داد: کارفرما باید قبل از دریافت تسهیلات نسبت به انعقاد قرارداد کتبی و بیمه کارجویان اقدام کند البته اگر کارفرمایی نیرو درخواست کند، کمیته امداد امام (ره) این آمادگی را دارد تا افراد واجد شرایط را به آن شرکت معرفی کرده و یا نیروی مورد نیاز را براساس مهارت درخواستی آموزش دهد که در صورت بکارگیری مددجو، 100 درصد حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به کارگیری شده را تا 2 سال پرداخت می کنیم.
دهقانی اظهار کرد: اصناف و صاحبان مشاغلی نظیر مجتمع خدماتی، دامداری، کارگاه شیرینی پزی و نانوایی ها هم می توانند از این بسته حمایتی بهره مند شوند.
وی یادآورشد: بسته تشویقی دیگری که کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال در دستور کار دارد مربوط به کاریابی هاست، براین اساس، اگر دفاتر کاریابی، نیرو (مددجویان کمیته امداد) را به شرکت ها معرفی کنند به ازای هر مددجوی به کارگیری شده، نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار را در همان سال به علاوه یک میلیون ریال به آنها پرداخت می کنیم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها