خبرهای داغ:
مدیرکل جهاد کشاورزی :

رشد۱۲برابری خدمات برق رسانی پس از انقلاب/بهره مندی ۴۸۵ روستا از آب لوله کشی تا سال ۱۳۷۵ با کمک جهاد سازندگی

خمسه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در کل استان قزوین تعداد ۶۵ روستا از نعمت برق برخوردار بود که تا سال ۱۳۷۵ به همت جهادسازندگی بیش از ۱۲برابر شد و ۷۵۷ روستا از مزایای برق برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۱۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام مستضعفان تشکیل شد و کار خدمت رسانی و محرومیت زدایی را در دستور کار قرار داد، حضور حماسی در هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگر سازان بی سنگر در اذهان تاریخی ملت ایران نقش بسته است لذا دستاوردهای جهاد سازندگی تا سال ۱۳۷۵ که بعد ها در وزارت کشاورزی ادغام شد مورد بررسی قرار گرفته است.
خبرگزاری بسیج با مهندس فاطمه خمسه مدیر کل جهادکشاورزی گفت و گویی انجام داده که قسمت اول آن پیرامون دستاوردهای جهاد سازندگی پس از انقلاب از نظر می گذرد:
برخی از دتاوردهای مهم جهاد کشاورزی را پس از انقلاب بیان بفرمایید:
جهاد سازندگی با پرسنل زحمت کش و با تکیه بر تعهد و تخصص کارهای بزرگی انجام داد که در اذهان باقی مانده است.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در کل استان قزوین تعداد ۶۵ روستا از نعمت برق برخوردار بود که تا سال ۱۳۷۵ به همت جهادسازندگی بیش از ۱۲برابر شد و ۷۵۷ روستا از مزایای برق برخوردار شدند.
در زمینه آب رسانی به روستاها و مناطق محروم چه خدماتی از طرف جهادسازندگی ارائه شده است؟
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۵۶ روستا از آب سالم آشامیدنی برخوردار بودند که به همت جهاد سازندگی و روحیه انقلابی پرسنل زحمت کش این سازمان تا سال ۱۳۷۵ بیش از ۴۸۳ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
جهاد سازندگی در زمینه راه سازی چه خدماتی انجام داده است؟
قبل از انقلاب ۴۹۱ کیلومتر راه روستایی وجود داشت که به همت جهاد سازندگی تا سال ۱۳۷۵ با احداث ۱۸۷۰کیلومتر راه و ۶۵۵کیلومتر آسفالت در مجموع ۲۵۲۵کیلومتر راه روستایی احداث و در مجموع ۷۵ درصد جمعیت روستایی از نعمت راه بهره مند شدند. در این مدت ۲۳۸ دهنه پل احداث شده و برای امور بهداشتی روستاها بیش از ۱۱۰حمام عمومی توسط جهاد کشاورزی احداث گردیده بیش از ۱۵ روستا تحت طرح بهسازی قرار گرفت که در این مدت ۳ ناحیه صنعتی با وسعت ۱۲۸ هکتار ساخته شد.
جهادسازندگی حضور موفقی در دفاع مقدس داشت آماری از خدمات این نهاد انقلابی در دفاع بیان بفرمایید؟
جهاد سازندگی که به ستنگر سازان بی سنگر شهره بودند توانستند در کنار سایر نهادها سهم بسزایی در جنگ تحمیلی داشته باشند. جهاد سازندگی با تقدیم ۱۹شهید،۱۰نفر آزاده،۴۲جانباز،۲۴۰رزمنده و ۲۲۵۰۰نفر روز حضور در جبهه پایبندی به آرمانها را اثبات کرد.
جهاد با فعالیت بی نظیر خود در محور های عملیاتی غرب و جنوب، ایلام، میمک، سرپل ذهاب، قصر شیرین، فتح المبین، بیت المقدس، محرم، خیبر، جاده الشهدا، والفجر ۸ و فاو، کربلای ۵ همواره در کنار مدافعان حریم انقلاب بوده است.
عمده کارهای عمرانی جهاد سازندگی در جبهه های نبرد حق علیه باطل بیان بفرمایید:
در راه سازی با احداث ۱۲۵کیلومتر جاده، ۵کیلومتر جاده صد درصد سنگی، احداث ۳۵دهنه پل های بزرگ و کوچک، مرمت ۱۵۰کیلومترجاده همراه با شن ریزی، لوله گذاری آبرو برای جاده ۴۰ دهنه، بخش پناهگاه و سنگر اجتماعی ۵۰مورد،سنگر انفرادی ۴۰۶مورد، سنگر تانک و ماشین آلات۹۵ مورد، سنگر آشپزخانه صحرایی۲۵موردساخت سنگر فلزی ۴۰۰تیپ، توسط جهاد سازندگی در ۸سال دفاع مقدس ساخته شده است.
ساخت پاسگاه و خاکریز، ۵۸کیلومترخاکریز محور عملیاتی، احداث ۶۵کیلومترابرو کانال، احداث ۱۲پاسگاه در نفت شهر و قصرشیرین، اعزام کمک مردمی به جبهه، تامین شیشه ماشین آلات سبک و سنگین، اعزام ۴۵۰۰دستگاه کمپرسی مردمی به جبهه از کارهای مهم این نهاد انقلابی در ایام ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

جهاد کشاورزی در چه زمینه هایی پس از انقلاب پیشرفت داشته است؟
قزوین با دارا بودن یک درصد وسعت کشور بیش از ۳ درصد تولیدات کشاورزی و دامی را دارا می باشد.
قبل از انقلاب،تولید تخم مرغ ۳۴۰۰۰تن بوده که بعد از انقلاب به ۷۰۰۰۰تن رسیده، قبل از انقلاب بیش از ۷۲۰۰۰تن تولید شیر وجود داشت که بعد از انقلاب با رشد چشمگیر به ۵۳۰۰۰۰تن رسیده، در تولید انگور، زغال اخته، فندق، زیتون، قارچ خوراکی، شلیل، ذرت علوفه ای و تخم مرغ رتبه های اول تا سوم را در کشور دارا هستیم.
پایان بخش اول/

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار