نماینده، ولی فقیه در دانشگاه‌ها در جمع اساتید معارف یزد:
نماینده، ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: آخرین نظرسنجی مؤسسات غیردینی یکی از دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از جوانان دارای اعتقادات توحیدی هستند و به معاد و خداوند و توکل و اثر دعا اعتقاددارند.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۴۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی در جمع اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های استان یزد گفت: فلسفه تأسیس دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها و ضرورت وجود آن را هرچند وقت یک‌بار بازخوانی کنیم که آیا به هدف تعریف‌شده و بر اساس شاخص‌ها عمل کرده و درست حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به فضای دانشگاه‌ها اساتید معارف اسلامی به‌عنوان مجاهدان این عرصه و نمایندگان انقلاب اسلامی و دین اعم از تدریس، تبلیغ و اقامه مناسک دینی حضور می‌یابند و این نعمت را یک فرصت و توفیق الهی بدانند.

نماینده، ولی فقیه در دانشگاه‌ها اظهار داشت: دشمنان به دنبال تغییر این فضا و در دست گرفتن فضای دانشگاه‌ها هستند به‌طوری‌که قریب به چهار و نیم میلیون جوان ۱۸ تا ۳۲ ساله در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

رستمی عنوان کرد: وجود فضای مجازی یکی از راه‌های حضور پررنگ دشمنان را فراهم کرده است، چون ابزار این فضا از سوی آنان طراحی و توسعه‌یافته و ما بعد از دشمنان وارد این صحنه شده‌ایم و حرکت در این مسیر نیازمند برنامه‌ریزی مفصل، دائمی، منسجم و همگراست.

وی اضافه کرد: در این فضا جوانان ما در خطر هجمه بیشتری هستند و در محیط دانشگاه و با این شرایط برخی سست‌عنصری‌ها وجود دارد و آدم‌های ناتوان و ناامید و ناصالح گاهی در عرصه‌هایی حضور می‌یابند که آسیب می‌زنند و در موقعیت‌هایی که نباید آن را بپذیرند قرار می‌گیرند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: ورود به عرصه دانشگاه‌ها نیازمند مجاهدت و شب نخوابیدن و عرصه دلسوزی برای مردم است و افرادی که در حوزه مسئولیتی قرار می‌گیرند نباید وجودشان به اعتماد و باور‌های مردم آسیب بزند.

رستمی خاطرنشان کرد: اساتید معارف تنها نباید به حوزه تدریس کتاب معارف اکتفا کنند بلکه باید در مقام مشاور دانشجو و پاسخگوی همه سؤالات دانشجویان از سیاسی تا خانوادگی باشند.

وی تصریح کرد: باید مصوب بشود حق‌التدریس اساتید معارف دارای سختی کار باشد، زیرا بیش از مسئولیتی که به آنان محول شده است فعالیتت دارند و بپذیریم در این محیط به دلایل مختلف باید وضعیت کنونی ارتقا یابد.

نماینده، ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان کرد: آخرین نظرسنجی مؤسسات غیردینی یکی از دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از جوانان دارای اعتقادات توحیدی هستند و به معاد و خداوند و توکل و اثر دعا اعتقاددارند.

رستمی اظهار داشت: اکثریت این جوانان در حوزه توسل و ارتباط با اهل‌بیت (ع) وابستگی دارند و کسانی که در اقامه نماز سستی می‌کنند بی‌دین نیستند بلکه در رفتار دینی نقص دارند.

وی گفت: هر جا کار را به انسان‌های معتقد و دانشمند سپردیم و به هر حوزه‌ای در دانشگاه اعتماد کردیم و کار را به افراد جهادی و معتقد سپردیم موفق بوده‌ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، امام راحل و شهدا فرصتی را به ما داده‌اند و من و شما نماینده باور‌های دینی هستیم و فرقی بین استاد روحانی و غیرروحانی نیست و شما مدرس اخلاق اسلامی، تاریخ تمدن اسلامی، متون اسلامی، تاریخ اسلامی هستید که همه گرایش‌های دانشگاهی اعم از مهندسی و پزشکی در حوزه شما قرار می‌گیرند.

رستمی با اشاره به اولین دیدار خود با مقام معظم رهبری پس از دریافت حکم مسئولیت گفت: ایشان از من برنامه خواستند و من نیز با تشریح وضعیت و نیاز‌های دانشجویان امروزی به‌روزرسانی کتب معارف اسلامی را پیشنهاد دادم، چون نیاز‌های دانشجویان امروزی با دانشجویان دهه‌های قبل فرق کرده و شبهات عمیق‌تر شده و ابزار‌ها و روش‌ها هم‌تغییر کرده است.

وی تأکید کرد: دشمنان تمام آنچه را که مبانی جامعه است مورد هدف قرا داده و به دنبال تصاحب اعتماد عمومی، باور‌های عمومی، دین‌داری حداکثری، سرمایه‌های اجتماعی‌اند و امید به آینده و اعتمادبه‌نفس و هر آنچه را که به‌عنوان داشته‌های جامعه است هدف قرار داده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کانون قدرت انقلاب اسلامی را ارتباط بین مردم و حاکمیت دانست و به تشریح شکل‌گیری برخی حکومت‌های قبل و بعد از اسلام، وابستگی حاکمان ایرانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به بیگانگان پرداخت و افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکل‌گیری حکومت اسلامی بودیم که منبع اقتدارش مردم‌اند و مردم به خاطر باور‌های دینی و اعتماد در کنار حاکمیت هستند.

رستمی از دیگر خصوصیات نظام اسلامی را مردم سالارانِ و ریشه‌دار بودن مشروعیت آن در دین برشمرد و افزود: در این نظام یک عالم دینی و یک فقیه در رأس حکومت قرار دارد و مبنای مشروعیت حوزه‌های تصمیم‌گیری حاکمیت را به فقیه متصل می‌کند و مجلس را با شورای نگهبان، رئیس‌جمهور را با حکم تنفیذ یک فقیه و قوه قضائیه توسط اجتهاد یک مجتهد و تمام دستگاهش مبتنی بر شرع پایه‌گذاری شده است و با مبانی فکری اومانیستی و مادی‌گرایی سازگار نیست.

وی ادامه داد: تجربه موفق این نظام دینی که نقطه قوت آن مردم و حاکمیت هستند تمام بافته‌های لیبرال دموکراسی را زیر سؤال برده است.

رستمی بار دیگر سوءاستفاده دشمنان از ابزار رسانه و فضای مجازی را هشدار داد و افزود: دشمنان از قالب‌های فراوانی برای ناامید کردن مردم و اعتماد زدایی مردم از مسئولان استفاده می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ابراز کرد: برخی با سیاه نمایی نسبت به عملکرد مسئولین و القاء وجود وابستگی و بزرگ‌نمایی باندبازی و تکاثر در حوزه مال به دنبال ناامید کردن مردم‌اند و نیز نماد‌های دینی ازجمله روحانیت، احکام دینی، مناسک دینی و اخلاقیات را مورد هجمه قرار می‌دهند و به دنبال ترویج دین حداقلی و فردگرایانه و غیراجتماعی هستند.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات