خبرهای داغ:
آصفی گفت:برگزاری این دوره‌ها موجب ارتقای سطح علمی و کاربردی نیروهای امدادی شده و می‌تواند گام موثری برای مشارکت اعضا و گروه ها در جهت افزایش توانایی و تقویت شایستگی‌های امدادگران این جمعیت باشد.
کد خبر: ۹۰۹۸۴۷۲
|
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دوره جستجو و نجات شهری "آوار" به مدت سه روز از 16 لغایت 18 دی ماه، با حضور 30 نفر از نجاتگران استان و توسط معاونت امداد و نجات و با مشارکت معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان در قزوین برگزار شد.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت : این دوره آموزشی به منظور آشنایی بیشتر امدادگران با چگونگی برخورد با مصدومان و نجات آنان از زیر آوارهای ساختمانی در مواقع بحران و با توجه به اهمیت برنامه ریزی و انتقال دانش و مهارت های امدادی برگزار شد.

وی عنوان کرد : مقدمات جستجو و نجات در آوار، تجهیزات نجات در آوار، هدایت عملیات جستجو و نجات، علامتگذاری، ملاحظات فوریتهای پزشکی در آوار، انواع روش های فیزیکی جستجو، علامتگذاری و تریاژ مصدوم و ساختمان، خروج مصدوم و حمل تخصصی، قرار گرفتن در محلهای کم خطر و جابجایی اجسام با ابزار سبک از آموزش های ارائه شده در این دوره به کارآموزان و امدادگران بوده است.

آصفی در مورد اهداف برگزاری این دوره گفت: این دوره ها در راستای ارتقاء آمادگی نیروهای جستجو و نجات سوانح شهری برگزار می شود که این نیروها با انجام دوره های عملی با تجهیزات و عملکرد در شرایط حساس آشنا می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این دوره‌ها موجب ارتقای سطح علمی و کاربردی نیروهای امدادی شده و می‌تواند گام موثری برای مشارکت اعضا و گروه ها در جهت افزایش توانایی و تقویت شایستگی‌های امدادگران این جمعیت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها