معاون کانون مهدویت استان مازندران گفت: بسیاری از آثار باستانی ما در زمان پهلوی رفت و صدایشان در‌نمی‌آید.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۳۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احسان عبادی معاون کانون مهدویت استان مازندران در کارگاه نقد تاریخ پهلوی که به همت سپاه ناحیه شهرستان الشتر برگزار شد، در بین بسیجیان و طلاب این شهرستان گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرمایند: (متأسفانه اغلب جوانان ما اصلاً از انقلاب‌های دیگر خبر ندارند گاهی از این بابت واقعاً غصه می‌خورم و بنده نگران آن هستم که این نسل جوان بالنده‌ی ما این عبرت‌های دوران معاصر را از یاد ببرند و چرا جوان‌های ما تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر مخصوص از زمان مشروطه به این‌طرف را نمی‌خوانند).

 

 وی با تأکید بر فایده دانستن تاریخ خاطرنشان کرد: فایده دانستن تاریخ این است اگر تاریخ را بلد باشیم هم تحلیل‌گر سیاسی و هم تحلیل‌گر دینی خوبی هستیم و اگر تاریخ را بلد نبوده در این دو مورد موفق نمی‌شویم.

 

 معاون کانون مهدویت استان مازندران با اشاره به تاج‌گذاری رضا پهلوی افزود: در ۲۱ آذر سال ۱۳۰۴ وقتی احمدشاه در خارج بود، رضاشاه باقدرتش مجلس مؤسسان را تشکیل و حکومت قاجار را از بین و حکومت پهلوی را روی کار آورد.

 

 وی با توجه به مخالفت علنی رضا پهلوی با دین اسلام تصریح کرد: در سال ۱۳۰۷ که قانون منع حجاب رسمی نشده بود رضاشاه همسر و دختران خودش را بابی حجابی به حرم حضرت معصومه (س) فرستاد آیت‌الله بافقی جلوی آن‌ها ایستاده و گفت: (با چه اجازه‌ای با بی‌حجابی وارد حرم حضرت معصومه (س) شده و دین اسلام را زیر پا گذاشته‌اید)، به رضاشاه اطلاع داده و او با سرعت خودش را به قم رسانده و آیت‌الله بافقی را زیر لگد خودش گرفت و با این کار مخالفت علنی خود را با دین اسلام نشان داد.

 

 عبادی با تأکید بر منفور بودن رضا پهلوی در بین مردم عنوان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ جنگ جهانی دوم از شمال و جنوب به ایران حمله کردند، ایران باوجود سلاح می‌توانست مقاومت کند اما پایگاه مردمی نداشت، اشرف پهلوی می‌گوید: پدرم آن‌قدر بین مردم منفور بوده که مردم به کمکش نیامده اگر با مردم بهتر رفتار می‌کرد مردم کمکش می‌کردند و نمی‌گذاشتند از کشور بیرون و اخراج شود.

 

 معاون کانون مهدویت استان مازندران افزود: رضاشاه حدود ۱۷ سال حاکم و ۴۴ هزار سند ملکی را به نام خودش ثبت کرد، رضاشاه در سال ۱۳۲۳ مرد و جنازه‌اش را بعد از ۶ سال در سال ۱۳۲۹ به ایران آوردند، او آن‌قدر بین مردم منفور بوده که محمدرضا شاه جرئت نداشته جنازه پدرش را به ایران بیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات