فعال فرهنگی و دبیر پرورشی با بیان اینکه اگر فرهنگ به درستی در جامعه نهادینه شود تاثیر آن را به خوبی می توان دید، مدارس را بهترین مولفه و بستر در نهادینه کردن فرهنگ عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۶۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

علی چالاک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: دولت و متولیان فرهنگی باید فرهنگ ارزشی خود را در قالب الگوهای فرهنگی اجتماعی کشور در مدارس مطرح و برای نهادینه شدن آن زمینه سازی کنند تا نوجوانان و جوانان تحت تاثیر فرهنگ های بیگانه قرار نگیرند.

وی با تاکید به اینکه انسان با توجه به اجتماعی بودن خود نیازمند الگوهای فرهنگی اجتماعی است، گفت: اگر این الگوها به درستی در جامعه ارائه شوند از رخنه فرهنگی پیشگیری خواهد شد.

چالاک با اشاره به اینکه فرهنگ پدیده ای غریزی نیست بلکه اکتسابی است و با آموزش از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود، بیان کرد: اگر در انتقال این پدیده به نسل جوان، توجه به معیارهای دینی و ملی خود نداشته باشیم ضررهای جبران ناپذیری را در آینده شاهد خواهیم بود.

این دبیر بسیجی و رئیس کارگروه طرح صالحین سپاه بستان آباد اهمیت فرهنگ را حیاتی برای جامعه و مردم خواند و تاکید کرد: اهمیت این بعد حیاتی جامعه رسالت متولیان را سنگین تر می کند چراکه تاثیر خوب و بد آن را می توان در جامعه احساس کرد.

وی تاثیرپذیری جامعه را از فرهنگ های مختلف زمان بر عنوان و اظهار کرد: تاثیری که فرهنگ بر مردم جامعه می گذارد با گذشت زمان خود را نشان می دهد بنابراین باید در برنامه ریزی های فرهنگی باید به درستی سرمایه گذاری کرد.

چالاک اهمیت رسانه ها را در ترویج فرهنگ هم موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر رسانه های مجازی و دیداری بیش ترین طرفدار و استفاده کننده را دارند و آمار خیره کننده بجا گذاشته اند می توان از این ابزار برای نهادینه کردن اهمیت فرهنگ در جامعه استفاده کرد.

ارسال نظرات