خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی:

وارد کننده مواد اولیه زیره کفش در تبریز جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: مدیر شرکت وارد کننده مواد اولیه زیره کفش در تبریز به دلیل گرانفروشی به پرداخت 60 میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۷۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احد یوزباشی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تبریز این شرکت وارد کننده مواد اولیه کفش در شهرک عالی نسب تبریز تعداد 23 فقره ثبت سفارش داشته که 17 مورد آن طی اسناد ابرازی ترخیص شده است.
وی ادامه داد: این شرکت 880 کیلو گرم مواد اولیه صنایع کفش از انواع پلی اتیل، کاتالیزور و وایزوسیانات وارد کرده و 83 بشکه دیگر نیز به وزن 18 هزار و 500 کیلوگرم در انبارموجود داشته است.
یوزباشی اعلام کرد: با توجه به اینکه اقلام مذکور با ارز دولتی وارد کشور شده اسناد و مدارک بررسی شده گواه آن است که بدون رعایت ضوابط و مقررات حاکم و با نرخ هایی که تفاوت فاحش با نرخ های کارشناسی شده بر اساس ضوابط قیمت گذاری دارد به فروش رفته است، تخلف گرانفروشی و رعایت نکردن ضوابط قیمت گذاری این شرکت مسلم و محرز است.
وی گفت: میزان گرانفروشی متهم 30 میلیارد ریال برآورد شده که به پرداخت جریمه معادل دو برابر این رقم در حق صندوق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با بیان ایینکه تبریز مهمترین قطب تولید کفش در کشور است و تعداد زیادی در این شاخه صنعتی امرار معاش می کنند، گفت: افزایش قیمت مواد اولیه افزایش بهای تمام شده را به دنبال داشته و موجب کاهش قدرت تولیدات داخلی با کالای خارجی می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها