مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا مهریز ضمن اشاره به وجود حجاب از دیرباز و قبل از اسلام در زندگی زن ایرانی، گفت: بی‌توجهی به تولیدات صداوسیما و به‌ویژه سینما باعث ترویج بد پوششی و سبک زندگی غربی شده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۷۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از مهریز، عزت شهبازی با توجه به فرمان کشف حجاب توسط رضاخان گفت: رضاخان که شخصیتی بی‌تقوا بود توسط استعمارگران اغوا شد و دستور داد برای پیشرفت و ترقی جامعه ایران زنان باید بی‌حجاب شوند و کشف حجاب زنان را راهی برای ورود به عرصه تمدن و ایجاد رونق اقتصادی دانست.
وی افزود: او حجاب را از زنان به‌زور گرفت؛ ولی در دوره پهلوی دوم با تبلیغات جذاب، چاپ مجلات و ساخت فیلم‌های خلاف اخلاق، در عده‌ای از زنان، بی‌حجابی نهادینه شد. بعد از انقلاب اسلامی، دشمن سرخورده به هر طریق تلاش کرد تا برای نفوذ فرهنگی راهی باز کند و به دلیل عدم برخورد با پدیده ماهواره و عدم نظارت صحیح بر فضا‌های مجازی و تبلیغات سرسام‌آور مدگرایی و بدحجابی، برخی از جوانان باسیاست‌های آن‌ها همراه شده‌اند.
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا مهریز خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب اسلامی، تضاد‌هایی بین مسئولین در مورد حجاب ایجاد شد که با روشنگری امام خمینی (ره) در مورد حضور زنان در اجتماع به‌شرط حجاب و اشاره به تعالیم دین اسلام و صراحت قرآن در مورد ضرورت حجاب و بعدازآن قانونی شدن رعایت حجاب، این مسئله حل شد.
این مدرس حوزه بابیان اینکه تنها شیطنت‌های دشمنان را نبینیم و ضعف‌های خود را در این زمینه نیز در نظر داشته باشیم گفت: متأسفانه علاوه بر تلاش دشمنان دین در خارج از مرزها، برخی مسئولین نیز به این پدیده غیرقانونی و غیرانسانی دامن می‌زنند. عدم نظارت و بی‌توجهی متولیان امور به تولیدات صداوسیما و به‌ویژه سینما و ترویج بد پوششی و سبک زندگی غربی در فیلم‌های ایرانی مزید بر علت شده است.
شهبازی گفت: باید علت بدحجابی‌ها در سطح جامعه ریشه‌یابی شود. فقدان و ضعف اعتقادات دینی و مذهبی و اصرار بر مد و مصرف‌گرایی در جامعه و پیروی از فرهنگ غرب، دو دلیل عمده حجاب ناقص دختران وزنان جامعه ماست که باید با تقویت باور‌های دینی و معنویت بین خانواده‌ها وزنان جامعه و نیز آگاه کردن آنان از نقشه‌های پشت پرده مد و مدگرایی و ترویج بی‌حیایی می‌تواند از شدت این معضل بکاهد.
وی بابیان این‌که حجاب، وقار و اصالت زن شرقی است اظهار داشت: در سنگ‌نگاره و نقوش تخت جمشید، زنان با پوشش کامل مشخص‌شده‌اند و حجاب از دیرباز و قبل از اسلام با زن ایرانی بوده است. در قرآن نیز به اهمیت حیا و بعدازآن حجاب اشاره‌شده است. در سوره مبارکه نور، خداوند کانون خانواده را به‌شرط رعایت حریم‌ها و عفت و حیا در بین مردان وزنان، نورانی معرفی می‌کند.
وی تلاش متولیان امر و فعالان فرهنگی درزمینهٔ پوشاک و حجاب را مؤثر دانست و تأکید کرد: در جامعه در حال حاضر، دسترسی افراد به ملزومات حجاب سخت‌تر شده است و به دلیل کمیابی نسبت به دیگر پوشاک مصرفی بانوان، گران‌تر است؛ درحالی‌که فروش ساپورت در دسترس و ارزان است و طبیعی است که بانوان ما به سمت بد پوششی گرایش پیدا می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه الزهرا مهریز همچنین خاطرنشان کرد: باید از مهدکودک‌ها شروع کنیم و اعتقادات دینی و معاد باوری را در آن‌ها تقویت کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد، کودک تا بزرگ‌سالی در همه عرصه‌های زندگی معاد را در نظر می‌گیرد و بر تأثیر زندگی دنیا بر کیفیت زندگی آخرت واقف می‌شود. بعدازآن باید در مقاطع بالا به نیاز‌های معنوی و دینی دانش آموزان توجه شود.
شهبازی تصریح کرد: باید فلسفه و اهمیت پوشش را به‌گونه‌ای به دانش آموزان بیان کنیم که خودشان بپذیرند نه اینکه به آن‌ها تحمیل شود؛ زیرا تحمیل حجاب موجب می‌شود که برخی دختران ما به‌محض ورود به دانشگاه، چادر خود را کنار بگذارند.
این مسئول در ادامه در مورد فعالیت‌های حوزه عنوان کرد: حوزه علمیه الزهرا در سال ۶۸ و به درخواست بانوان، توسط مرحوم حجت‌الاسلام برهان، امام‌جمعه فقید مهریز، در این شهرستان پایه‌گذاری شد و با حضور مدرسین حوزه از مرکز استان، خواهران به‌صورت داوطلبانه در حوزه الزهرا مشغول به تحصیل شدند. در حال حاضر، ۱۲۰ نفر طلبه سطح دو و ۳۰ نفر طلبه سطح سه از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: طلبه‌های این مرکز با کسب تخصص‌های لازم در پایگاه‌ها و مساجد و نیز با نهاد‌های مختلف شهرستان درزمینهٔ امور فرهنگی و دینی در شهر و روستا همکاری می‌کنند ازجمله همکاری با ناحیه مقاومت بسیج که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز استمرار داشته است و نیز با آموزش‌وپرورش در اجرای طرح امین و با کمیته امداد در اجرای طرح فلاح درزمینهٔ مشاوره، سخنرانی و مداحی تعامل و همکاری دارند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات