حجت الاسلام علی خاتمی تصریح کرد :جهاد علمی و جهاد گره گشایی از مشکلات جامعه باید در اولویت برنامه های دانشگاهیان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۹۸۵۸۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی زنجان با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی اول که فاجعه بزرگی بود، اظهار داشت : اگرعلم توسعه پیداکند و دانش گسترش یابد و سطح آگاهی ارتقاء یابد، ریشه جنگ خشک می شود.

آیت الله علی خاتمی با اشاره به جنگ جهانی دوم گفت :در جنگ جهانی دوم آمار کشته یک و نیم برابر و آسیبهای اقتصادی دو برابر نسبت به جنگ جهانی اول افزایش یافت.
وی با تاکید بر ارتقای سطح آگاهی مردم خاطر نشان کرد :در عصر امروز علم و دانش بالا رفته و جنگ افزار ها پیشرفته تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه جهان بدون دانش نمی تواند اداره شود ،تصریح کرد :دریچه علم نمی تواند بسته شود و علم باید با وجدان مهار شود .

خاتمی با بیان اینکه گرایش مدرک، اصلی ترین مساله جوانان از دانشگاه ها شده است ،خاطر نشان کرد:عدم مهارت یکی از مشکلات دانشجویان است.
وی با اشاره به اینکه 20 برابر استاندارد دنیا در ایران کارمند مشغول به کار داریم ،تصریح کرد :دانشگاه علمی و کاربردی با هدف اینکه فارغ التحصیلان مهارت های مورد نیاز جامعه را کسب کنند تشکیل یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه از این دانشگاه انتظارات بیشتری داریم ،عنوان کرد: انباشت مدارک بالا مشکلی را حل نمی کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه با آمار حد مطلوب فاصله زیادی را داریم خاطر نشان کرد :فارغ التحصیلان باید بخشی از مشکلات جامعه را در عرصه فرهنگ ،صنعت و تولید حل نماید.

ارسال نظرات