استاندار هرمزگان با اشاره به تدوین سند توسعه جزیره های استان، گفت: براساس مطالعه های صورت گرفته توسعه جزیره های هرمزگان با ایجاد امکانات گردشگری و سکونتگاهی محقق می شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۰۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از ایرنا، فریدون همتی عصر سه شنبه در نشست توسعه جزیره های هرمزگان اظهار داشت: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی باید در تمامی جزیره های استان اسکله های گردشگری احداث کند و ایجاد جاده های مناسب به عنوان رینگ دور جزیره ها نیز در دستور کار باشد.

وی افزود: تامین آب و برق از دیگر موارد دارای اولویت در توسعه جزیره ها به منظور سرعت بخشی به عملیاتی شدن سرمایه گذاری ها در این مناطق است.
همتی تصریح کرد: باید علاوه بر توسعه همه‌ جانبه جزیره های هرمزگان ، به معماری خاص و زیباسازی فضای محیطی آنها نیز توجه شود تا به جاذبه خوبی برای گردشگران برای سفر به این استان تبدیل شوند.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست حضور جمعیت بیشتر در جزیره ها، باید بهترین امکانات در این مناطق ایجاد شوند تا سرمایه گذاران بیشتری جهت سرمایه گذاری در جزیره های هرمزگان علاقمند شوند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: احداث اسکله های صیادی در جزیره ها از دیگر مواردی است که باید در جهت تحقق اهداف شیلاتی استان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
استان هرمزگان دارای 14 جزیره است که از جمله آنها می توان به جزایر کیش ، قشم، هنگام ، هرمز، لارک ، ابوموسی ، سیری ، تنب بزرگ، تنب کوچک اشاره کرد.

ارسال نظرات