رنجبر عمده برنامه ها ی کنگره شهدای زن را در سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها با حضرت علی علیه اسلام دانست و بیان کرد:  به دنبال این هستیم تا به گوشه های زیبا و شاد زندگی شهدا نیز بپردازیم که از جمله سبک زندگی شهدا ، خواستگاری، نحوه ی عقد بستن و ازدواج شهدا که بسیار ساده و بی آلایش بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۶۸۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه ی زنان استان کرمان  در رابطه با برنامه های کمیته خواهران کنگره شهدا گفت: کمیته ی خواهران در راستای کنگره ی ۶هزار ۵۰۰ شهید استان کرمان  اقداماتی داشته است از جمله ختم قرآن مجید به تعداد شهدای استان کرمان که خوشبختانه به لطف شهدا و به لطف سپاسگزاری مردم استان کرمان تا کنون ۱۷ هزار و هشتاد ختم قرآن برداشته شده است  که می توان گفت به ازای هر شهید سه ختم قرآن بوده است.

وی با اشاره به اینکه که استان کرمان ۲۲ شهید زن را به انقلاب تقدیم کرده است ، ادامه داد: از دیگر برنامه های ستاد کنگره ی خواهران ، اجلاسیه ی شهدای زن و تجلیل از ۹۲ زن رزمنده استان کرمان است ، ساخت مقبره برای تنهای شهید زن شهر کرمان،  شهید طاهره اشرف گنجویی از جمله اهداف و اقدامات در دست اجرا است .

رنجبر روایتگری در مدارس  را با هدف معرفی سبک و سیره ی زندگی شهدا برای دانش آموزان از دیگر اقدامات کنگره ی شهدای زن دانست و بیان کرد: نسل جوانمان باید با زندگی شهدا آشنا شوند که خوشبختانه این اقدام از هفته ی بسیج شروع و تا زمان کنگره ادامه دارد ضمن اینکه تا امروز ۲۲۵ مدرسه را توانسته ایم با این هدف پوشش دهیم.

مسئول بسیج جامعه ی زنان استان کرمان  افزود: با مشارکت امور بانوان استانداری کرمان توانسته ایم گردان نانواها را به کربلای معلی بدرقه کنیم و همچنین  در زمینه ی جمع آوری و مصاحبه با همسران شهدا ، خانوده های آنان و  پیاده روی خواهران رزمنده بعد از سی سال گام برداریم.

وی به دو مستند در حال ساخت اشاره کرد و ابراز داشت: دو مستند در حال ساخت داریم یکی با عنوان ایثارگری های زنان رزمنده در دوران دفاع مقدس و مستند دیگر در رابطه با شهید طاهره اشرف گنجویی است .

مسئول بسیج جامعه ی زنان استان کرمان  با بیان این که کمیته خواهران  پیش بینی کرده است تا چهار کتاب جمع آوری ، چاپ کند و به کنگره ی ۶ هزار و پانصد شهید استان کرمان تقدیم نماید، ابراز داشت: یکی از کتاب ها در رابطه با تنها شهیده استان کرمان طاهره اشرف گنجویی است، کتاب دیگر در رابطه با مرحوم  زهرا اسدی بانویی که در زمان جنگ پشتیبانی های بی دریغی داشته و سردار سلیمان لقب چریک پیر را  به او داده است، کتابی نیز  با عنوان ” خاکریزهایی در شهر” در رابطه با نقش بانوان در ستادهای پشتیبانی ، در حال تدوین است و همچنین  تلاش داریم کتابی با عنوان “نقش زنان استان کرمان در دفاع مقدس ” جمع آوری و به چاپ برسانیم که البته تخمین زده ایم سه سال طول بکشد تا این کتاب به چاپ برسد.

رنجبر عمده برنامه ها ی کنگره شهدای زن را در سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها با حضرت علی علیه اسلام دانست و بیان کرد:  به دنبال این هستیم تا به گوشه های زیبا و شاد زندگی شهدا نیز بپردازیم که از جمله سبک زندگی شهدا ، خواستگاری، نحوه ی عقد بستن و ازدواج شهدا که بسیار ساده و بی آلایش بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان  تاکید کرد: همزمان با اجلاسیه ی شهدای زن که در سالروز تولد حضرت زهرا سلام الله علیها است هدفی به نام  پیوند فاطمی با عنوان ازدواج آسان در نظر گرفته ایم که ثبت نام افراد از ۱۵ دی شروع و تا ۱۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

 

 

 

 

آرمان

ارسال نظرات