خبرهای داغ:
مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج اساتید استان گلستان و پارک علم و فناوری در سالن جلسات پارک علم و فن اوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۵۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسسیج گلستان ، مدیر کل پارک و علم و فناوری استان در این مراسم گفت:برخی فعالیت ما با اندیشکده بسیج اساتید شبیه به یکدیگر بود برای همین به این نتیجه رسیدیم برای دستیابی به نتایج بهتر از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

موسی حسام بیان کرد: بسیج اساتید با داشتن نیروهای متخصص و انقلابی در رشته های مختلف ظرفیت بالایی برای همکاری دارد که می توان گفت مرکزی جامعتر از این سازمان را سراغ نداریم.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای که بین این دو سازمان منعقد می شود می تواند باعث هم افزایی در حل برنامه های مسئله محوری که رشد و توسعه را به دنبال دارد شود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج اساتید و پارک علم و فناوری گلستان

در ادامه مقصودلو مسئول علمی بسیج اساتید اظهار کرد: بسیج اساتید و پارک و علم و فناوری به این نتیجه رسیدند که با همکاری هم می توانند در راستای حل مشکلات منطقه قدم هایی را بردارند.

مسئول علمی بسیج اساتید افزود: نگاهی که در بسیج اساتید وجود دارد این است که می توان از پتانسیل موجود بهترین استفاده را کرد و برای این کار در صدد است با سازمانها ی مختلف تفاهم نامه های همکاری منعقد کند که اولین تفاهم نامه با علم و پارک و فناوری انجام شد.

رییس اندیشکده راهبردی زیست بوم و تغییر اقلیم بسیج اساتید گلستان ادامه داد: همکاری و هم افزایی در انجام برنامه های مسئله محور، ایجاد راهبرد در زمینه علمی، فناوری، پژوهشی، اقتصادی به ویژه راه اندازی هسته های واحدهای فناوری در راستای تولید محصولات دانش بنیان از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی گفت: بسیج اساتید یکی از اکوسیستم هایی است که پارک در نظر دارد با آن همکاری کند و میتوانیم با همکاری با سازمانهای دیگری که مدنظر داریم حلقه وصل بین پارک علم وفناوری با سازمانهای دیگر باشیم.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج اساتید و پارک علم و فناوری گلستان

مقصودلو بیان کرد: تدوین برنامه و اسناد راهبردی در راستای مطالبه گری از مسئولان و کارگزاران و سازمانهای دولتی، غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد از دیگر فعالیتهای این اندیشکده است.

مسئول علمی بسیج اساتید افزود: طرفین تفاهم نامه می توانند از توانمندی بالفعل و بالقوه یکدیگر برای برگزاری کارگاههای آموزشی و تورهای فناوری و کارافرینی استفاده کنند.

مقصودلو گفت: بسیاری از اساتید توانمندی هایی در حوزه علم دارند اما نمی توانستند علم خود را به محصول تبدیل کنند که با این همکاری این مشکل برطرف خواهد شد و اساتید می توانند از ظرفیت این شرکتهای دانش بنیان استفاده کنند.

رییس اندیشکده راهبردی زیست بوم و تغییر اقلیم بسیج اساتید گلستان توضیح داد: در راستای عملی کردن این تفاهم نامه یک کمیته همکاری شکل می گیرد که برای عملیاتی کردن آن کلیه دانشگاهها را درگیر می کند.

مقصود لو گفت: کارگاه اموزشی از طرف پارک برای مدیران کانونهای بسج اساتید تشکیل شود تا با اطلاعات کامل زمینه تحقق این تفاهم نامه را تنظیم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها