کارشناس مذهبی گفت: توجه مرد به عفاف همسر خویش شرط اولیه حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت اخلاقی آن است و این عمل در افزایش عشق و محبت زن نسبت به شوهر بسیار موثر است.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۷۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ زینب آقاگلی‌زاده امروز در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف ویژه زائران خواهر رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی پیرامون موضوع «علل گرایش به بدحجابی در جامعه امروز» مطالبی را بیان کرد و گفت: حجاب عامل سلامتی روحی، روانی، تکامل فرد، جامعه و سعادتمندی انسان است.

وی افزود: یکی از مهمترین نهاد‌های موثر در رشد، تربیت و رفتار جوانان نهاد خانواده است لذا اگر پدران و مادران نسبت به مسائل و معیار‌های دینی و اخلاقی بی توجه باشند، فرزندان آنان گرفتار مفاسد خواهند شد.

سخنران ویژه بانوان حرم مطهر رضوی بدحجابی را یکی از پیامد‌های تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: سهل انگاری و ضعف اعتقادی، خودنمائی، راحت طلبی و تساهل رفتاری، همسریابی، اعتماد به نفس پایین، احساس حقارت، روشنفکرنمائی، لجاجت با خانواده و محیط و رفتار عصیانگرانه از دیگر عوامل گرایش به بد حجابی است.

آقاگلی‌زاده با اشاره به اینکه تاثیر متقابل زن و مرد در روابط خانوادگی و سرنوشت فرزندانشان از اصول غیرقابل انکار در تربیت اجتماعی است، اظهار کرد: از دیدگاه اسلام مرد باید همچون حصار مراقب اعضای خانواده باشد و این حالت باید هم درعرصه عفاف و پاکدامنی هم در توجه به نیاز‌های عاطفی اعضای خانواده عملی شود.

وی گفت: توجه مرد به عفاف همسر خویش شرط اولیه حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت اخلاقی آن است و این عمل در افزایش عشق و محبت زن نسبت به شوهر بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه دوستی‌های نامطمئن یکی دیگر ازعلل گرایش به بی‌حجابی است، خاطرنشان کرد: افزایش بدحجابی در جامعه موجب بالا رفتن آمار خشونت و جنایت علیه زنان می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها