به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان مجموعه اشعار کُردی و فارسی شاعر توانمند کردستانی «امجد ویسی» با عنوان "خه به رناپرسی" توسط انتشارات سوره مهر چاپ و به بازار آمد.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۹۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهزاد کرم اللهی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در حوزه هنری بسیار بر آن تأکید می‌شود، تلاش در جهت تولید آثار ارزشمند در قالب‌های مختلف است که برهمین مبنا واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان نیز در بخش تولید کتاب شعر و داستان کار‌های بسیار خوبی را به انجام رسانده و خوشبختانه این تولیدات با استقبال هم مواجه شده است.

وی در این خصوص افزود: در طول چند سال اخیر بیش از ۲۰ مجموعه کتاب شعر و داستان هنرمندان استان به چاپ رسیده که سه عنوان آن در سومین و چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری رتبه‌های برتر کشوری را نیز کسب کرده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان عنوان کرد: کتاب شعر "آن حلزون، آن حلزون محزون" اثر رضا کلهر و کتاب داستان "آبی‌تر از آسمان "آثار هنرجویان حوزه هنری در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری کشور در اصفهان رتبه برتر جشنواره را کسب کردند و کتاب "شهر سیب‌ها" که در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی در کرمانشاه یکی از رتبه‌های برتر جشنواره را بدست آورد.

وی تصریح کرد: آثار هنرمندان منصور دولتی، اکرم بهرامچی، رحیمی رضوان، ناهید حسین پناهی، طاهره تختی، علی احسان فریدونی، فردین حقه مینا، در کنار مجموعه داستان و اشعار هنرمندان در مجلد‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های این دفتر در بحث تولید آثار بوده است.

کرم اللهی گفت: در کنار این تولیدات در بخش حمایتی هم از بسیاری از نویسندگان و شاعران که خود اقدام به تولید کرده اند با خرید بخشی از آثار حمایت شده است.

وی با اعلام آمادگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در تولید آثار هنرمندان در قالب شعر و داستان افزود: در رویکرد جدید از هنرمندان استان که در بخش رمان فعالیت می‌کنند در صورت تأیید اثر توسط اساتید و کارشناسان حوزه هنری در بخش تولید حمایت کامل صورت خواهد گرفت.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان در خصوص مجموعه شعر خه‌به‌ر ناپرسی نیز گفت: این کتاب در قالب شعر کلاسیک در دو بخش کردی و فارسی سروده‌های شاعر توانمند سنندجی امجد ویسی در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ را شامل می‌شود.

وی ذکر کرد: در بخش کردی که شامل ۲۳ عنوان می‌شود اشعاری با عناوین سه فه ر. (سفر)، موسیقای خزان (موسیقی پاییز)، دل بی قه راره (دل بی قرار است)، سنه، زه کات، شیته گیان که تخمیسی است بر شعرزنده یاد استاد عباس کمندی و ... دیده می‌شود.

کرم اللهی عنوان کرد: در بخش فارسی که شامل شش قطعه می‌باشد اشعار، فقط یک خواب بود، یک بغل خورشید، از آن دور، شاعری را لقمه‌ای نان، گمان مکن و گندم و آدم دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در ۶۴ صفحه توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری در شمارگان ۱۲۵۰ نسخه چاپ و روانه بازار شده است.
انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات