مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سال جاری ۴۴ تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی در استان تشکیل شد
کد خبر: ۹۰۹۸۸۱۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب  در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سال جاری 44 تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی در استان تشکیل شد.  اظهار داشت: این تعاونی‌ها دارای 462 عضو شامل 146 مرد و 116 زن هستند با اشتغال تعداد 374 نفر در نه‌ماهه سال جاری تشکیل‌شده‌اند .

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و 221 تعاونی فعال و در حال بهره‌برداری با 964 هزار و 115 نفر عضو وجود دارد که برای 19 هزار و 359 نفر فرصت اشتغال فراهم‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: از مجموع تعاونی‌های فعال استان، 298 تعاونی مربوط به بانوان است که سه هزار و 189 نفر عضو دارد.

آشتاب بابیان اینکه برای 2 هزار و 633 تن از بانوان این استان در تعاونی‌ها فرصت شغلی ایجادشده است، اضافه کرد: فعالیت در تعاونی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز حضور تمام اقشار به‌خصوص بانوان درزمینهٔ های تولید صنایع‌دستی و مشاغل خانگی باشد.

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی و به‌روز کردن مدیریت تعاونی‌ها و نیروی انسانی در بخش تعاونی‌های لرستان ادامه داد: یکی از اهداف تعاونی‌ها تأمین نیاز مشتری است لذا نیروی انسانی شاغل در این تشکل‌ها باید متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تحکیم تعاملات شبکه‌ای را یکی از راهبردهای توسعه تعاونی‌ها خواند و گفت: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف می‌توانند تأمین‌کننده نیازهای اولیه یکدیگر باشند و از این طریق بنیه مالی تشکل‌ها را تقویت کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات