خبرهای داغ:
سردار بابایی:

کتاب «پیغام ماهی‌ها» عرض ارادتی به سردار «همدانی» بود/کتاب «پیغام ماهی‌ها» دشمنان را به چالش کشیده است

نویسنده کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها» با تشریح چگونگی تدوین کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها»، به ویژگی مردمی بودن ایشان اشاره کرد و گفت: این کتاب عرض ارادتی به سردار «همدانی» بود.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۴۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

کتاب «پیغام ماهی‌ها» عرض ارادتی به سردار «همدانی» بود/کتاب «پیغام ماهی‌ها» دشمنان را به چالش کشیده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار گلعلی بابایی امروز در آیین رونمایی از کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها» با گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید «حاج حسین همدانی» اظهار کرد: یکی از افتخارات بنده هم‌نشینی با این شهید بزرگوار است که در محضر ایشان به عنوان کوچک‌ترین دوست شاگردی کردم.

وی با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 5 با ابراز تاسف از اینکه امروز برخی افراد عملیات کربلای 4 و کربلای 5 را خواسته یا ناخواسته زیر سوال می‌بردند، افزود: همزمان شدن رونمایی از کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها» با سالروز عملیات کربلای 5 به دلیل عشق و ارادات شهید «همدانی» به شهدا است.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» به عشق و ارادت شهید «همدانی» نسبت به شهدا اشاره و بیان کرد: ارادات شهید «همدانی» به شهدا قابل توصیف نیست، ایشان بر حسب همین عشق و علاقه ما را ملزم کرد که به درستی شهدای استان همدان را معرفی و به نقش اثربخش آنها در دفاع مقدس بپردایم.

وی به حساسیت‌های شهید «همدانی» در نگارش تاریخ جنگ پرداخت و تاکید کرد: در زمانی که کتاب «همپای صاعقه» نوشتیم، شهید «همدانی» پس از خواندن کتاب با نهیبی گلایه خود را از عدم نیاوردن نقش شهدای همدان در این کتاب نشان دادند.

سردار بابایی با بیان اینکه شهید «همدانی» عرق عجیبی به شهدا داشت، تصریح کرد: ایشان، بنده و حسین بهزاد را وادار کرد که  برای بیان نقش رزمندگان همدانی در لشگر 27 به همدان سفر کرده تا با افرادی که در آن زمان حضور داشتند مصاحبه‌ای داشته باشیم که نتیجه آن کتاب بهار 82 است.

وی اضافه کرد: ایشان به دلیل عشق و علاقه به شهدای همدان و تبیین نقش آنها در دفاع مقدس حاضر به مصاحبه 90 دقیقه‌ای شد تا خودش در مورد شهدا و نقش آنان صحبت کند که این مصاحبه‌ها در کتاب «مهتاب خین» آورده شده است.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» با بیان اینکه شهید «همدانی» نخسین کسی است که دریچه جنگ را از جنوب به سمت غرب آورد، گفت: قبل از اینکه کتاب «تکلیف است بردار» نوشته شود همه تصور می‌کردند که جنگ تنها در جنوب اتفاق افتاده و ذهن‌ها به سمت سوسنگرد، خرمشهر، اآبادان، اهواز و... می‌رفت و کسی سرپل ذهاب، گیلانغرب و... به تصورش نمی‌آمد اما وقتی شهید «همدانی» با تعریف و توصیف مقاومت رزمندگان همدان، کرمانشاه، آمل و نیروهای مردمی که در قصر شیرین  بودند، افرادی مانند آقای «حاتمی کیا» را به وجد آورد، تا فیلمی در این خصوص بسازد.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح چگونگی تدوین کتاب صوتی «پیغام ماهی‌ها»، به ویژگی مردمی بودن ایشان اشاره و بیان کرد: این کتاب عرض ارادتی به سردار «همدانی» بود به گونه‌ای که  وقتی در زمان تشییع این شهید والامقام در همدان حضور یافتم با خود عهد بستم که تا اربعین شهادت ایشان کتابی را آماه چاپ کنم که همان کتاب «پیغام ماهی‌ها» است که با استقبال خوبی همراه بود و چندین بار به چاپ رفت.

* شهدای ما فراتر از مرزها محبوبیت دارند

سردار بابایی با اشاره به محتوای کتاب «پیغام ماهی‌ها» عنوان کرد: تقریباً 90 درصد کتاب خاطرات جنگی شهید «همدانی» و تنها دو فصل آخر مربوط به خاطرات ایشان در سوریه است.

وی با بیان اینکه 6 ماه پس از چاپ کتاب، شبکه الجزیره برای رسیدن به اهداف خود مطالب این کتاب را با حضور کارشناسان به چالش  کشیدند، تاکید کرد: شبکه الجزیره، بی بی سی جهان عرب است، کتاب «پیغام ماهی‌ها» را تحلیل کرد، زیرا این کتاب دشمنان را به چالش کشیده است.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» با بیان اینکه مطالب کتاب، دشمنان را به درد آورده و آنها را به چالش کشیده بود که برنامه سنگینی  را در این خصوص  اجرا کردند، تصریح کرد: در این کتاب نقش شهید «همدانی» در پیروزی و وقایع سوریه به صورت برجسته آورده شده و از آن جایی که ادبیات می‌تواند حرف ناگفته‌ها را به خوبی به دنیایی دیگر انتقال دهد این کتاب به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده که عربی آن چاپ و انگلیسی آن در حال چاپ است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در بیروت و بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: طی چند روز پیش در سفر به بیروت و بازدید از نمایشگاه با استقبال بی‌نظیر مردم بیروت از کتاب‌های شهید «همدانی»، شهید «همت» و «حاج احمد متوسلیان» روبرو بودم که نشان از این وضوع دارد که آوازه شهدای ما تا فراتر از مرزها رفته است.

سردار بابایی با تاکید بر اینکه شهدای ما فراتر از مرزها محبوبیت دارند، اضافه کرد: عکس شهید «همدانی» در منزل شهدای حزب‌الله دیده می‌شود که نشان از عشق و علاقه آنها به شهید «همدانی» است.

وی با اشاره به تاکیدات امام خامنه‌ای(مد ظل العالی) بر راه‌اندازی نهضت ترجمه، تصریح کرد: شهید «همدانی» نیز به این موضوع اهمیت می‌داد به طوری که وقتی در سوریه حضور داشتند، همین کتاب‌هایی را که چاپ کردیم ترجمه کرده و با خود به سوریه و لبنان بردند و در بین رزمندگان توزیع کردند.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ابعاد مختلف شهید «همدانی» عنوان کرد: ایشان در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی و حتی در زمان حضورشان در لشگر 27 پیشرو بود و توانست در این بخش‌ها تحولاتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در تمامی ماموریت‌ها همواره از خانواده شهدا سرکشی می‌کرد، گفت:  شهید «همدانی» به طور مداوم از خانواده شهید «همت» سرکشی می‌کرد و ساعت‌ها پای حرف خانواده آنها می‌نشست، که همین موضوع باعث شد، دومین نفری که در خصوص شهادت شهید «همدانی» با بنده تماس گرفت همسر شهید «همت» بود.

سردار بابایی با اشاره به اینکه شهید «همدانی» در بطن جامعه و بطن مردم زندگی کرد و در موقع شهادتش همه احساس دلتنگی و دلشکستگی کردند، یادآور شد: رسانه‌های بیگانه در زمان شهادت شهید «همدانی» بغض خود را نسبت به شهید «همدانی» نشان داند و سعی در تخریب شخصیت این شهید والامقام داشتند اما مردم هم ارادت خود را به تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» زندگی خود بر اساس رضایت خدا و رضایت خلق خدا سپری کرد، افزود: باید به مردم همدان به دلیل وجود سرداران بزرگی همچون شهید «همدانی» که هنوز هم وجود دارد و راه ایشان را ادامه می‌دهند تبریک گفت.

نویسنده کتاب «پیغام ماهی ‌ها» به تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس همدان اشاره و بیان کرد: استان همدان در کنار شهدای شاخص، سردارانی شاخص در حوزه هنری دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار