۴ طرح پرواربندی گوسفند در شهرستان کهگیلویه فعال است.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۷۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت طرح‌های پروار بندی در رونق و تنظیم بازار با بیان اینکه در طرح‌های فعال پروار بندی نیمه صنعتی گوسفند، فعال بودن ۴ طرح پرواربندی بره در شهرستان کهگیلویهدر این شهرستان سالانه ظرفیت سه دوره پروار بندی با بیش از ۳ هزار راس بره وجود دارد گفت:در شهرستان کهگیلویه ۲۵ طرح پروار بندی بره با ظرفیت پرورش ۸ هزار راس بره وجود دارد که از این تعداد تنها ۴ طرح آن با ظرفیت هزار راس فعال است.
سید عمران تقوی افزود:با توجه به اینکه در بازار گوشت قرمز مشکلاتی از جمله کمبود گوسفند و گرانی قیمت وجود دارد، وجود این طرح‌ها میتواند نقش مهمی در تنظیم بازار و جبران کمبود گوشت داشته باشد.
وی به مشکلات واحد‌های پرواربندی اشاره کرد و ادامه داد:مهمترین مشکل واحد‌های پروار بندی شهرستان تامین نهاده‌های مورد نیاز خوراک دام بوده که تلاش می‌شوداین مشکل رفع شود.
مسول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی کهگیلویه هم با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی روستایی در سال جاری گفت:امسال بیش از ۶۰ طرح با ۱۵۰ نفر اشتغال مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده که تعدادی از این طرح‌ها تسهیلات را جذب کرده و مابقی متقاضیان تا پایان سال جذب می‌شود.
سید عابد موسوی افزود:علاوه بر این طرح ۱۷ طرح پروار بندی گوساله نیز در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که از این تعداد ۴ طرح با ظرفیت ۲۵۰ راس گوساله فعال است.
ارسال نظرات