نجات جان مادر و دو قلو‌های مریوانی

در یک کار تیمی و حساس جان مادر باردار و دوقلو‌ها بوسیله یک تیم تخصصی بیمارستان‌های فجر و بوعلی و با راهنمایی مستقیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نجات یافت.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۹۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ایوب غلامی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان، گفت: در تاریخ ۱۶ دیماه سالجاری مادر بارداری بنام ثریا رضایی ۳۳ ساله حدودا ده ساعت بعد از سزارین و دوقلویی زایی در ساعت ۱۹:۳۰ دچار عارضه بعد از زایمان (acute decompensated HF نارسایی حاد جبران نشده قلبی) شده که بلافاصله بعد از انجام مشاوره داخلی و قلب و انجام اکو کاردیو گراف اورژانس، بیمار از بیمارستان بوعلی با همراهی متخصص بیهوشی و قلب و زنان به ICU بیمارستان فجر منتقل شد و بلافاصله لوله گذاری انجام و زیر دستگاه ونتیلاسیون قرار گرفت و فورا اقدامات اورژانس توسط تیمی متشکل از متخصصین دو نفر قلب، دو نفر زنان، دو نفر بیهوشی، یک نفر داخلی، پرسنل درمانی بخش، مدیران درمانی دو بیمارستان شروع شد.


اقدام صورت گرفته فورا به ریاست دانشگاه و معاون درمان اطلاع جهت هماهنگی اعزام احتمالی بیمار و حضور شخص رئیس دانشگاه با توجه به تخصص، تیم نجاب تکمیل و فرایند درمان تسریع شد. تمامی مراقبت‌های ویژه درمانی و پرستاری بر‌ای بیمار ادامه یافت و با تمام این اقدامات بدلیل عوارض بوجود آمده بیمار در ساعت ۲۲ ارست قلبی نموده و عملیات احیا شروع شد که می‌توان به نقش کلیدی دکتر واحدی بصورت مشاوره تلفنی، لحظه به لحظه با متخصصین قلب و بیهوشی شهرستان اشاره نمود. بیمار به لطف پروردگار احیا شده وبرگشت تیم درمان مورد اشاره تا ساعت ۹ صبح روز بعد بصورت مستمر بر بالین بیمار حضور داشتند. بیمار در ساعت ۱۱ صبح بعد از وضعیت بالینی خوب و برگشت هوشیاری Extuob شده و تحت نظر قرار گرفت و هم اکنون با وضعیت خوب در بخش‌ای سی یو بستری می‌باشد. نجات جان مادر باردار نتیجه زحمات، هماهنگی، همدلی یک تیم کامل درمانی با احساس مسئولیت بسیار بالا بخصوص همراهی تلفنی ریاست دانشگاه در طول زمان مراقبت (طول شب) می‌باشد که نشاندهنده مسئولیت پذیری وی به مجموعه تحت پوشش و بیماران می‌باشد.


غلامی از ریاست دانشگاه، تیم درمانی مراقبت کننده و همچنین از خانواده صبور مادر باردار تشکر و قدردانی می‌نماییم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات