خبرگزاری بسیج: بیست و سومین سالروز پرواز آسمانی خلبان شهید منصور ستاری با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا در زادگاه این شهید بزرگوار در قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۳۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱

بیست و سومین سالروز پرواز آسمانی خلبان شهید منصور ستاری عصر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا در حسینیه شهید ستاری روستای ولی آباد قرچک زادگاه این شهید پرواز به همت هیئت الزهرا(س) و پایگاه بسیج حضرت زینب(س) حوزه حضرت معصومه(س) این شهرستان برگزار شد.

غلامحسین نجفی جانشین فرماندهی سپاه 15 خرداد در این مراسم ضمن  گرامیداشت یاد و خاطره  این شهید خلبان اظهار داشت: این انقلاب در طول عمر 40 ساله اش حوادث مختلفی را به خود دیده تا به این جا رسیده است، قطعاً عزت امروزمان را باید مدیون شهدا باشیم.

امیر سرلشگر خلبان منصور ستاری  در سال 1327 در روستای ولی آباد قرچک به دنیا آمد، در سال 1346 وارد دانشگاه افسری امام علی(ع) شد و در سال 1350 برای گذراندن دوره عملی کنترل رادار راهی آمریکا شد و پس از یکسال به ایران بازگشت.

وی در سال 1354 نیز در کنکور سراسری شرکت کرده و در درشته برق و الکترونیک دانشگاه تهران پذیرفته شد.

شهید ستاری که از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، در جنگ ایران و عراق نیز حضور مؤثر داشت و سرانجام در سانحه هوایی به همراه فرماندهان  دیگر نیروی هوایی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در 15 دیماه 1373 به لقاء حق شتافت.

شهید ستاری در کارنامه  خود  سوابق درخشانی همچون معاونت پدافند نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه و فرمانده نیروی هوایی ارتش را دارد.

از کارهای مهم او نیز  تأسیس دانشکده پرواز(خلبانی)، تأسیس دانشکده هوا فضا، ایجاد شبکه دیدبانی و خطوط هوایی(ساها) را می توان نام برد./#

 

ارسال نظرات