مصطفی برزگر
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛
یادواره شهدای میمک با حضور مسئولان کشوری و استانی در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۴۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، یادواره شهدای میمک، ایلات و عشایر استان، شهید سرتیپ خلبان احمد کشوری با همکاری فرمانداری ایلام،  قرار گاه ارتش جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور و دستگاه های اجرایی شهرستان امروز در منطقه میمک ایلام برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سلیمانی دشتکی استاندار، معاونین استانداری، فرماندار ایلام، استانداران ادورار گذشته استان، فرماندهان ارشد ارتش در قرار گاه غرب کشور، خانواده های معزز شهدای عملیات فتح میمک، آحاد مردم،  مسئولان کشوری و استانی در این مراسم حضور داشتند.

عملیات ضربت ذوالفقار با هدف بازپس گیری میمک سال ۵۹ با همکاری عشایر ایل خزل و قوای نظامی ارتش صورت گرفت.

رشادت و از خودگذشتگی و مقاومت رزمندگان ایرانی سرنوشت جنگ را تغییر داد

امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه غرب ارتش در این مراسم اظهار داشت: در مقابل استکبار با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردم پیروز خواهیم شد.

وی گفت: عملیات ضربت ذوالفقار که با حرکت خودجوش مردم و همکاری عشایر و ارتش منطقه میمک آزاد شد ولی بعد از سال ها به این عملیات بزرگ در کشور به خوبی پرداخته نشده است.

مشاور مقام معظم رهبری در نشر ارزش های دفاع مقدس نیز اظهار داشت: رشادت و از خودگذشتگی و مقاومت رزمندگان ایرانی در مقابل تسلیحات و تجهیزات جنگی عراق سرنوشت جنگ را تغییر داد.

امیر غلام حسین دربندی عنوان کرد: طی دوران دفاع مقدس قوای ایرانی برخلاف رژیم بعث عراق از کمک و حمایت هیچ کشور یا نهاد بین المللی برخوردار نبود و فقط به امدادهای غیبی الهی، نیروی ایمان، خودباوری و رشادت رزمندگان غیور متکی بود.

کلنگ زنی پروژه مجتمع یادمان شهدای میمک

در پایان یادواره شهدای فتح میمک مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع یادمان شهدای میمک و شهید سرتیپ خلبان احمد کشوری توسط استاندار ایلام و مسئولین کشوری و استانی به زمین زده شد.

معروف بسطامی فرماندار ایلام گفت: این پروژه  در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سال ۹۸ استان به دستور استاندار ایلام اختصاص یافته و بخ زودی با توجه به مشخص شدن پیمانکار آن توسط بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان عملیات اجرایی آن آغاز و در فرجه زمانی یکساله به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: برای شروع این پروژه ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سهم شهرستان ایلام اختصاص پیدا کرده است.

۳۸ سال پیش ایلات و عشایر و بسیج مردمی بویژه شهدای ایل خزل در کنار نیروهای ارتش در عملیات غرور آفرین ضربت ذوالفقار ارتفاعات میمک را آزاد کردند.

 

ارسال نظرات