معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی واحدهای خدماتی بین راهی استان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۷۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
عزیز فیلی در نشست کارگروه گردشگری استان با اشاره به نبود بازارچه صنایع دستی در استان، اظهار داشت: ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان بویراحمد و سایر شهرستان‌های استان برای توانمندسازی بانوان و ایجاد اشتغال ضروری است.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به نارضایتی فعالان صنایع دستی از نبود بازار برای عرضه تولیدات خود در استان، عنوان کرد: حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی موجب رونق اقتصادی و جذب گردشگر به استان می‌شود.
وی تاکید کرد: اداره کل راهداری نسبت به شناسایی واحد‌های خدماتی فاقد مجوز در محور‌های مواصلاتی استان اقدام کرده و مستندات خود در این راستا را به این کارگروه تقدیم کند.
فیلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه افراد زیادی از این طریق درآمدزایی می‌کنند قلع و قمع آخرین راهکار است و هدف اصلی ساماندهی این واحد‌ها است.
وی بیان کرد: هرگونه فعالیت از سوی این واحد‌ها باید براساس قانون باشد و تنها واحد‌های شناسنامه دار مجاز به فعالیت هستند.
فیلی افزود: صاحبان این واحد‌های خدماتی باید حریم جاده را نیز رعایت کنند و اداره کل راهداری متولی ساماندهی این واحد‌ها است و میراث فرهنگی به عنوان دبیر خانه کارگروه باید به صورت مستمر این موضوع را پیگیری کند.
وی اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را بیاندیشند.
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: باتوجه به بارش‌های اخیر پیش بینی می‌شود تعداد مسافرانی که در ایام نوروز سال ۹۸ وارد استان می‌شوند ۱.۵ برابر مدت مشابه سال گذشته باشد.
ارسال نظرات