خبرهای داغ:
در کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت

بررسی مشکلات قانون‌گذاری و اجرایی سیاست افزایش جمعیت در کشور

سخنگوی کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: جلسه امروز کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان با موضوع خانواده و جمعیت برگزار شد و درآن مسائل مرتبط با سیاست افزایش جمعیت با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۹۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
بررسی مشکلات قانون‌گذاری و اجرایی سیاست افزایش جمعیت در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملکوتی ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کمیسیون سیاسی اجتماعی برحسب آیین‌نامه مجلس خبرگان ماموریت رسیدگی به امور سیاسی اجتماعی کشور را دارد اظهار کرد: در این خصوص هر دو هفته یکبار جلسات کمیسیون برگزار می‌شود و مسائل مهم سیاسی اجتماعی مربوط به کشور و منطقه را مطرح کرده و از مسوولان ذیربط در دولت و مجلس و نهاد‌های دیگر دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسات با حضور مسوولان مربوطه حوزه سیاسی اجتماعی مسائل روز مطرح شده و در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد اذعان کرد: عموما پیشنهاداتی نیز ارائه می‌شود تا در اقدامات حوزه کاری خود اعمال کنند.

سخنگوی کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده صدا و سیما در جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: موضوع این جلسه بحث خانواده و جمعیت بود؛ پیش‌تر در حوزه موالید محدودیت‌هایی وجود داشت که نظام بنابر امر مقام معظم رهبری به این نتیجه رسید که این سیاست کشور را به سمت بحران جمعیت پیش می‌برد و برای پیشگیری از آن مشکلاتی را در حوزه قانون‌گذاری و اجرا و تبلیغ احصا کردیم.

وی ادامه داد: حضور مسوولان در این جلسه نیز برای طرح این مشکلات و سوالات اعضای خبرگان بود تا کارشناسان بحث در خصوص آن‌ها پاسخگویی داشته باشند.
ارسال نظرات