رزمنده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد : اقتدار رهبري ، انسجام و وحدت ملي و تفكر انقلابي سه عاملي بود كه دشمن در محاسبات خود به آن توجه نكرده بود و همين بي توجهي ، باعث ناكام ماندن دشمن در رسيدن به اهداف خود درجنگ بود .
کد خبر: ۹۰۹۹۲۹۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ دكتر يحيي نيازي رزمنده  و بي سيم چي شهيد كاوه نبيري در لشگر17 علي ابن ابيطالب (ع) استان مركزي در مراسم بازخواني عمليات كربلاي 5 درمسجد الزهراء اراك، گفت : سلسله عمليات هاي كربلاي 4، 5 ، تكميلي كربلاي 5 و كربلاي 8 بايد در يك پكيج و يك بسته به هم پيوسته مورد بررسي قرار گيرد.

وي در ادامه افزود : وقتي انقلاب اسلامي به رهبري يك مرجع تقليد جامع شرايط به پيروزي رسيد، خيلي ها در سطح جهان دچارغافلگيري شدند و همين باعث شروع توطئه هاي دشمنان در سطح كشور ازجمله ترورها و... شد.

نيازي همچنين گفت : دشمنان در31 شهريور ماه با هدف اشغال و تصرف سه روزه ايران وارد يك جنگ نابرابر شدند و البته همين دشمن در محاسبات خود، مردم و جوانان غيور ايران را در نظر نياورده بود. و اين امر باعث شد كه در روزهاي اول حدود يك هفته پشت درهاي شهر خرمشهر بمانند.

وي اضافه كرد: عمليات طريق القدس آغاز يك سازماندهي نيروهاي نظامي ايران در دفاع مقدس بود و پس از اين عمليات حدود 70 روستا در منطقه بستان از اشغال رژيم بعثي بيرو ن آمد.

رزمنده دوران دفاع مقدس تاكيد كرد : بعد از عمليات بيت المقدس و آزاد سازي خرمشهر دشمن متوجه شد كه درمحاسبات خود دچاراشتباه شده و ازاين ايام به بعد، جنگ شكل فرسايشي به خود گرفت.

وي به سال 65 و سال سرنوشت ساز جنگ پرداخت و گفت : در اين سال برنامه ريزي براي انجام يك عمليات مهم و حياتي در حال انجام بود و ايران به دنبال عملياتي بود كه بتواند با آن منطقه مهمي را بدست بياورد، تا برگ برنده اي را داشته باشد.

دكترنيازي تصريح كرد : امام خميني (ره) با نگاه عميقي كه به مسائل مختلف داشتند شعار(جنگ جنگ، تا رفع فتنه ) را در سال 64 دادند و در شهريورهمين سال به سپاه دستور تشكيل سه نيروي هوائي ، دريائي و زميني را دادند.

اين رزمنده تاكيد كرد : اقتدار رهبري ، انسجام و وحدت ملي و تفكر انقلابي سه عاملي بود كه دشمن در محاسبات خود به آن توجه نكرده بود و همين بي توجهي ، باعث ناكام ماندن دشمن در رسيدن به اهداف خود درجنگ بود .

وي به عمليات كربلاي 4 پرداخت و گفت : در سوم دي ماه و درست چند ساعت پس از آغاز عمليات كربلاي 4 فرمانده هان به اين نتيجه رسيدند كه اين عمليات قابل اجرا نيست و عدم غافلگيري در اين عمليات براي كشور محرز نشده بود .

نيازي تاكيد نمود : دوران جنگ و دفاع مقدس به مانند يك طلاي نابي است كه همه حقايق آن در كنارهم، قابل دفاع است و اين جنگ داراي يك منطق قابل دفاع بوده و برخي حوادث و حرفهاي غير واقعي كه عليه جنگ زده مي شود، جفائي به دفاع مقدس خواهد بود.

دكتر نيازي به كربلاي 5 پرداخت و تصريح كرد : ايران در دوران جنگ تحميلي، هر سال يك عمليات بزرگي را برنامه ريزي مي كرد و دشمن بعد ازعمليات كربلاي 4 ؛ به خيال خودش فكركرده بود كه تا يكسال ديگرعملياتي در كار نخواهد بود و درعمليات كربلاي5 از اصل غافلگيري عليه دشمن استفاده شد.

وي به منطقه عمليات كربلاي 5 اشاره و افزود : انتخاب محل عمليات كربلاي 5 كه يك منطقه مهم و حياتي براي هر دو طرف بود، باعث مي شد كه ما هرچقدر به بصره نزديك بشويم ؛ فشار را به عراق جهت گرفتن امتياز بيشتر خواهيم كرد و عراق هم به دنبال برداشتن اين فشار از روي بصره بود.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس گفت : از اوايل دي ماه سال 65 تا اوايل ارديبهشت ماه سال 66 ، اين منطقه شاهد سخت ترين و نفس گيرترين دوره هاي جنگ بود ؛ كه در نهايت ماشين جنگي عراق منهدم مي شود و بعد از همين اتفاق، عراق برخي شروط ما را پذيرفت و دنيا متوجه شد كه صدام ديگر عامل  پيروزي آنها در جنگ مقابل ايران نيست.

دكتريحيي نيازي بازخواني دوران دفاع مقدس را لازم و ضروري دانست و اضافه كرد : بازخواني وبازشناسي وقايع دفاع مقدس بايد مشخص شود كه براي چه منظوري ، توسط چه كساني و براي تحقق چه هدفي انجام خواهد شد.

وي همچنين تاكيد كرد : بخشي از بازخواني ها، مثل حادثه كربلاي 4 كه كاملا جنبه درس آموزي دارد بايد در مراكز نظامي و يا محافل تخصصي مورد تحليل قرار بگيرد و فرمانده هان نيز بايد پاسخگوي اين عمليات پيچيده باشند .

ارسال نظرات