دی ماه سال ۵۹ بود که شهید محمد فاضل در دشت‌ جفیر با نیروی عظیمی از دشمن مواجه و با دفاع در مقابل با تانک های دشمن ‌به ‌فیض‌ ‌شهادت‌ نائل ‌آمد.
کد خبر: ۹۰۹۹۳۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شانزدهم دی ماه سالگرد شهدای مظلوم هویزه است. جوانانی که هرکدام در کشورمان می‌توانستند نقش موثری ایفا کنند. محمد فاضل؛ سید محمدعلی حکیم، محمد شمخانی، حسین قدوسی، سید حسین علم‌الهدی، فرج سلحشور و ..،  بخصوص محمد فاضل امید آینده جنگ بود.

محمد متولد چهارده اردیبهشت 1338سبزوار و از خانواده معتمد درآن شهرستان و بخصوص پدرشان محمدحسین فاضل از مبارزین قبل از انقلاب بود. فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورای حسینی تاثیر خود را بر محمد جوان و با انگیزه گذاشت و عشق به سالار شهیدان در او شعله‌ور شد.

او که در10 سالگی نبوغ مذهبی پیدا کرد و به عبادت یگان معبود روی آورد و خود را آماده میدان‌های سخت مبارزه کرد. او که تحت تاثیر شهید هاشمی‌نژاد و مقام معظم رهبری بود، مسیر درست زندگی را پیدا کرده بود، درکنار تحصیل به تفسیر قرآن و اخلاق روی آورد و فعالیت‌های ‌سیاسی اش ‌را علیه ‌رژیم آغاز کرد.

دبیرستان‌ ابن ‌یمین‌ مشهد محل تحصیل و فعالیت‌های سیاسی و سکوی پرواز محمد به دانشگاه ‌فردوسی مشهد بود. رشته‌ ریاضی ‌دانشگاه را انتخاب کرد، اما محمد به دنبال فضای وسیع‌تری برای فعالت نیاز شد، لذا تهران را عرصه مناسب‌تری برای ‌فعالیت‌هایش‌ ‌دید و ‌دانشگاه ‌صنعتی شریف ‌تهران را برگزید و در رشته‌ مهندسی ‌صنایع ‌مشغول ‌به‌ تحصیل‌ شد.

بیشتر بخوانید

محمد که جوانی پر شور و انقلابی بود، در سطح دانشگاه از رتبه علمی ‌ممتاز برخوردار بود. تواضع، صبور،  ‌متین و کم‌ حرف را در خصلت او دیده می‌شد. برگزاری جلسات ‌سیاسی،  ‌نمایشگاه‌ ‌کتاب‌، آموزش‌ و تفسیر قرآن‌ از جمله‌ی ‌فعالیت‌های ‌محمد در دوره‌ی ‌انقلاب‌ و دانشگاه بود. محمد اصل‌ انقلاب‌ اسلامی را خط امام و راه امام می دانست. با دوستانش در تداوم‌ انقلاب‌ اسلامی و پیرویی از خط‌ امام ‌کوشید. تاسیس ‌جهاد سازندگی سبزوار و کمک به محرومان در تابستان ‌سال ‌1358 از اقدامات مهم او بود. 13 آبان 1358 نقش‌ مؤثری در فتح ‌لانه ‌جاسوسیی آمریکا داشت.  سال 1359 به سپاه تهران رفت و  به مناطق محروم جهت خدمت به مردم سفر کرد.

با شروع جنگ تحمیلی صدام به کشورمان، آبان ‌ماه‌ 1359عازم ‌گلف اهواز شد. در گلف به اطلاعات عملیات پیوست و از طرف حسن باقری با یکی نیروهای اطلاعات عملیات اقدام به شناسایی ستون ‌پنجم ‌دشمن ‌کرد. آنها در یک تیم سه نفره موفق به کشف یک گروه شدند که آنها را با بیسیم، مقادیری سلاح و مهمات‌ دستگیر و تحویل ستاد عملیات جنوب کرد.

سپس ‌به ‌سوسنگرد رفت‌ و کار شناسایی را در کنار حمید تقوی آغاز  کرد و پس از مدتی فرماندهی گروه‌ اخلاص‌ را برای شناسایی و عملیات‌های شبانه به عهده‌دار گرفت. پس از عملیات گشتی رزمی، در یکی از این عملیات‌ها از ناحیه ‌سر مجروح‌ شد. او با سر باند پیچی شده دوباره‌ به ‌گلف بازگشت‌ و به سوسنگرد اعزام شد. محمد که منطقه کرخه کور و دشت هویزه را بخوبی می‌شناخت مشتاقانه برای فتح خرمشهر وارد عملیات نصر شد. عملیات روز 15 دی با موفقیت انجام شد و اما در روز 16دی 1359 در دشت‌ جفیر با نیروی عظیمی از دشمن مواجه و با دفاع در مقابل با تانک های دشمن ‌به ‌فیض‌ عظمای ‌شهادت‌ نائل ‌آمد. محمد فاضل امیدآینده سپاه و جنگ بود. روح‌اش شاد.

ارسال نظرات