سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و اخلاقی:
حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود حسینی گفت:در قرآن کریم خداوند خطاب به انسان‌ها می‌فرماید؛ تقوا داشته باشید شاید که مورد رحمت الهی قرار بگیرید.
کد خبر: ۹۰۹۹۳۵۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس مسائل دینی و اخلاقی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان با بیان اینکه ایمان و تقوا قدم اول دینداری است، گفت: اگرانسانها تمام عمر خود را به تقوا و پاکدامنی بگذرانید ممکن است مورد رحمت الهی قرار بگیرند و به میزانی که انسان عمل صالح داشته باشد در رحمت الهی غرق خواهد شد و در قرآن کریم خداوند خطاب به انسان‌ها می‌فرماید تقوا داشته باشید شاید که مورد رحمت الهی قرار بگیرید.

حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود حسینی افزود: تقوا و عمل صالح رحمت و نعمات خاص الهی را به دنبال دارد و از کارهایی که گناهان را ریشه‌کن می‌کند این است که انسان به داد مردم برسد و آنها را از گرفتاری نجات دهد.

وی ادامه داد: هر عمل ما همچون یک آجر در ساختمان شخصیت ماست، اگر یک آجر آن را بردارید ساختمان فرو می‌ریزد و اگر از خود و همه اعمال خود مراقبت کنید به طور قطع به جمع صالحان خواهید پیوست.

این کارشناس مسایل دینی، در ادامه خاطر نشان کرد: امروز همه ما غرق درنعمت های فراوان خدا هستیم، اما صالحان به نعمات خاصی می‌رسند. براساس آیات قرآن کریم کسانی که از خدا و رسول اطاعت کرده و عمل صالح انجام دهند با نبیین، صدیقین، شهدا و صالحان محشور می‌شوند.

حسینی  تصریح کرد: یکی از آثار و نتایج اعمال صالح جنبه ی بازدارندگی آن است، یعنی خداوند به همه هشدار می  دهد که مبادا به قدرت و تمکّن خود غرّه شوید و به دیگری ظلم کنید! چراکه حتما جزای ظلم خود را در همین دنیا خواهید دید؛ پس دست از ظلم و سرکشی بکشید و عمل صالح انجام دهید چون این اعمال نسبت به ايمان، به منزله‌ تنه و شاخه، به ريشه آن است، كه هر يك در ديگری اثر متقابل دارد و وجود هر يك مايه تكامل ديگری است .

ارسال نظرات