سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و مذهبی:
حجت الاسلام عباس رضی گفت: زینب کبری(سلام الله علیها ) اسوه صبر و شکیبایی و آیینه تمام نمای عظمت و بزرگی و تاثیرگذاری زن در اجتماع است.
کد خبر: ۹۰۹۹۳۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان با تأکید بر این مطلب که اخلاق و رفتار حضرت زینب(سلام الله علیها) برای همه ما اسوه و الگو است، گفت: پنجم جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها ) است، او که توانست با پیام رسانی شایسته خود، از بازماندگان حادثه عاشورا نیز به نیکویی و خوبی پرستاری نماید و لقب بزرگ پرستار همیشه تاریخ را زیبنده خود کند.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: این روز از سال ها پیش، روز پرستار نامیده شده است، پرستاری که با دستان نوازشگر و قلب مهربان خود، درد بیماران را تسکین می‌بخشد و به او نوید حیاتی دوباره می‌دهد.

وی تصریح کرد: باید قدر پرستار را دانست و به او و حرفه اش احترام گذاشت چنان که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)می فرماید: به نظر من، همه مردم ما و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می‌دهند، بایستی به قشر پرستار توجه و محبت و اهمیت نشان بدهند؛ چه مسئولان، چه آحاد مردم.

حجت الاسلام رضی، حضرت زینب (سلام الله علیها) را بزرگ میراث دار شهامت خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) عنوان کرد و گفت: زمانی که دفاع از ولایت و زنده نگهداشتن پیام خون برادرش امام حسین (علیه السلام ) مطرح بود، حضرت زینب (سلام الله علیها) آگاهانه و مقتدرانه از قیام ماندگار عاشورا دفاع کردند و نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در گسترش پیام عاشورا و زنده نگهداشتن مسیر حق پس از شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) بسیار موثر بوده است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها )بعد از واقعه عاشورا از یتیم‌ها پرستاری کردند و بانوان ما باید روش زندگی حضرت زینب  (سلام الله علیها )را الگوی زندگی خود قرار دهند، چرا که این بانوی بزرگوار نماد و الگوی مقاومت و شکیبایی بوده و پیروی و الگو گیری از حضرت زینب (سلام الله علیها) می‌تواند مسیر درست را در مقابل ما قرار دهد و سعادت دنیا  و آخرت را به دنبال دارد.

رضی تصریح کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) اسوه صبر و بردباری است.  همانطور که نقطه شاخص و مشترک تمام مردان و زنان بزرگ قرآنی، صبر و مقاومت است، ایشان نماد عزّت یک زن مسلمان و اسوه صبر و شکیبایی و آیینه تمام نمای عظمت و بزرگی و تاثیرگذاری زن در اجتماع است و بانوان جامعه اسلامی باید در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی از آن حضرت الگو بگیرند.

وی گفت: همچنین قافله سالاری کاروان اهل بیت سلام‌الله‌علیهم و به ثمر نشاندن خون شهدای مظلوم کربلا، لیاقت خاصّی می‌طلبید، که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها از آن لیاقت برخوردار بود و در حقیقت، حضرت زینب (سلام الله علیها) برای پیروزی در وظیفۀ خطیر و عظیمی که بر عهده داشت و نیز برای نتیجه گیری از شهادت و اسارت، نیازمند برخورداری از فضائل نیکوی اخلاقی و صفات حسنه اخلاقی بود به عبارت دیگر، قافله سالار اسرای کربلا باید به صفاتی همچون صبر، گذشت، وفا، اخلاص، ایثار و از جمله شجاعت، متصّف باشد و زینب (سلام الله علیها) چنین بود.

ارسال نظرات