سومین سالگرد مدافع حرم آل الله جاویدالاثر «عباس آسمیه» به همت حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با حضور مسئولین و امت حزب‌ الله برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۳۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سومین سالگرد مدافع حرم آل الله جاویدالاثر «عباس آسمیه» به همت حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با حضور مسئولین و امت حزب‌الله برگزار شد.

پاسدار محمد فرمانی فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید باکری گفت: یاد شهدا مصداق یاخدا است و اگر این چنین است باید دل شهید قرآن بالغی باشد که اسرار عالم درآن نهفته است. هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون شهیدان است.

سومین سالگرد مدافع حرم آل الله جاویدالاثر «عباس آسمیه» برگزار شد

وی بیان کرد: شهادت به معنای کشته شدن در راه خدا است و شهدا به کسانی گفته می شود که جان خود را در راه خدا و دین اسلام فدا کرده اند. یاد شهدا مصداق یاخدا است و اگر این چنین است باید دل شهید قرآن بالغی باشد که اسرار عالم درآن نهفته است.آنچه مهم است حفظ راه شهید است یعنی پاسداری از خون شهدا این وظیفه ماست.

فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید باکری گفت: سفیر عشق شهید است و ارباب عشق حسین (ع) و وادی عشاق کربلا جایی که ارباب عشق سر به باد می دهد تا اسرار عشاق را بازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست.شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند.

سومین سالگرد مدافع حرم آل الله جاویدالاثر «عباس آسمیه» برگزار شد

پاسدار فرمانی افزود: ما به دو دلیل نیازمند برگزاری سالگرد و یادواره شهدا هستیم:اولین علت سپاس و قدرشناسی از شهیدان و ترویج فرهنگ قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت می کنند. دومین علت: رواج فرهنگ ایثار،شهادت و از خود گذشتگی است.

وی تصریح کرد: شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگذاری هستند.آزادی، استقلال، عزت، امنیت، ناموس و مکتب ما مدیون شهداست،ما هر آنچه داریم به برکت خون شهیدان است. ما ملت ناسپاسگذاری و قدرناشناسی نیستیم،با برگزاری این یادواره ها ثابت می کنیم که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نسل قدرشناسی هستند.

وی خاطر نشان کرد: تفکر طالبانی و ارتجاعی و تکفیری که امروزه در دنیا رواج پیدا کرده است در این تفکر به نام جهاد و شهادت طلبی انسان بیگناه را می کشند افکار و افراد مخالف را زیر سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی له می کنند و اسلام هراسی را در دنیا ترویج می دهند.آنچه امروز در سوریه می گذرد حاکمیت یک طرز تفکر انحرافی از برداشت غلط از فرهنگ شهادت است.با شعار تکفیر هم می کشند و هم کشته می شوند عملیات انتحاری انجام می دهند و اماکن متبرکه را به انفجار و نابودی می کشند.ما در مکتب امام بزرگوارمان آموختیم که جهاد و شهادت یعنی برداشتن موانع آزادی انسان ها از پیش پای آنها و برداشتن موانع استقلال، پیشرفت، عزت و کرامت انسان ها.جهاد یعنی سد کردن راه کسانی که نمی خواهند مردم آرامش و امنیت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها