خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره بر ویژگی های حضرت زینب(س) گفت: حضرت زینب(س) نمونه واقعی یک زن در طراز اسلام است
کد خبر: ۹۰۹۹۵۴۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان جشن ولادت حضرت زینب (س) بانوی صبر و استقامت و روز پرستار به همت معاونت بهداشت و درمان سپاه استان سمنان، حوزه حضرت زینب (س) سمنان، شورای اسلامی شهرستان، هلال احمر، فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد.
در این جشن سرهنگ حمید دامغانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب پرستاری شغل مقدسی است؛ چراکه به ارزش‌های انسانی همچون عاطفه، مهرورزی، ایثار صبر و استقامت گره خورده است؛ روح پرستار با روح بیمار همراه می‌شود؛ بنابراین هر تالمی که بیمار دارد موجب رنج پرستار است؛ از این جهت شاخصه‌ی انسانیت در قشر پرستار از حد معمول جامعه بالاتر است.
وی اظهار کرد: پرستار واقعی همسران جانبازانی می‌باشند که پرستار دائمی همسران خود هستند و در این راه مشقت‌های زیاد را به پاس قدردانی از جانفشانی‌های همسران خود متحمل می‌شوند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: در ارزش و منزلت این شغل همین بس که روز میلاد حضرت زینب (س) را روز پرستار نامیدند؛ حضرت زینب (س) بسیار رئوف و مهربان بودند و تعداد معدودی از زنان ما در تاریخ دارای ویژگی‌های این حضرت هستند. حضرت زینب مظهر بینش بصیرت علم عطوفت و بصیرت است.
وی افزود: اگر بخواهیم یک تعبیر جامع‌تر از آن حضرت داشته باشیم باید اینگونه بگوییم که حضرت زینب (س) تجسم یافته همه ارزش‌های انسانی و اسلامی می‌باشد که در وجود یک زن طراز اسلام نشسته است.
وی با بیان خصوصیات حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: عرفان و خداشناسی حضرت زینب نزدیک و قریب به معصومین است؛ جمله‌ی معروف حضرت زینب که خطاب به یزید می‌فرمایند در صحنه کربلا هر آنچیزی که دیدیم و کشیدم جز زیبایی مطلق نبود، نشان از خداشناسی ایشان دارد و تنها انسانی با بینش عمیق و دانش بالا است که این جمله از او ساطع می‌شود.
دامغانی ادامه داد: حضرت زینب (س) دو نقش در زمینه پرستادی داشت یک نقش ایشان در طول عمر و مربوط به زمان بیماری مادر، ضربت پدر و مصدومیت برادر ایشان بود و مهمترین نقش ایشان حراست از نهضت امام حسین (ع) بود؛ اگر ایشان نبود شاید عاشورا به این جایگاه نمی‌رسید.
وی با بیان نقش حضرت زینب در اسلام گفت: حرکات و رفتار‌های حضرت زینب در جایگاه امروز انقلاب اسلامی هم نقش داشته است؛ زنان ما با الگو گرفتن از حضرت زینب و فاطمه (س) نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس، تثبت انقلاب اسلامی و در این ۴۰ سال داشتند.
وی ادامه داد: ما امروز تهدیدات چهل ساله را پشت سر گذاشتیم؛ دشمن بیست سال برای براندازی و ۲۰ سال برا نرمالیزاسیون ایران یعنی حذف ایران از جامعه جهانی تلاش کرد و امروز دوباره رویکرد براندازی دارد و این استمرار نبرد حق و باطل است که همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: امروز تقابل اصلی ما با جبهه باطل تقابل دو تفکر است؛ تفکر اسلام ناب که محصول آن حضرت فاطمه و حضرت زینب، مادران شهدا و بسیجیان هستند؛ این تفکر دو نقش برای زنان متصور است؛ یک نقش همسری و مادری است که انسجام اجتماعی را به دنبال دارد و نقش دوم نقش آفرینی بی بدیل در صحنه سیاسی و اجتماعی است.
دامغانی اظهار کرد: در طول این چهل سال زنان مقاومت زینب واری در مقابل جبهه باطل داشتند و این برای ما یک افتخار است
ارسال نظرات
پر بیننده ها