خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت به همت اصحاب رسانه در قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۶۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کنگره شهدای جبهه مقاومت در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر ولدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به کنگره شهدای جبهه مقاومت اظهار کرد: نخستین دوره این کنگره با محوریت شهدای لشکر فاطمیون در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدا برای زنده نگه داشتن هویت و حیثیت ما است و این کار رمز استمرار آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، زنده نگه داشتن یاد شهدا، راهبرد جامعه ایرانی اسلامی برای واکسینه کردن نسل جوان در برابر هجمه‌های فرهنگی است و رهبر معظم انقلاب این کار را کمتر از شهادت نمی‌دانند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: تاریخچه جبهه مقاومت را باید در دهه ۷۰ میلادی جستجو کرد که امام موسی صدر با همکاری شهید چمران، حرکت امل را در لبنان تاسیس نمود، شهدای جبهه مقاومت در راه دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) امتیازاتی نسبت به دیگر شهدا دارند.

ولدان با اشاره به ویژگی‌های شهدای مدافع حرم اظهار کرد: این شهدا براساس بیان مقام معظم رهبری چندین امتیاز خاص دارند، نخستین امتیاز این شهدا دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) فراسوی مرز‌ها است، همچنین شهدای مدافع حرم ویژگی دفاع از انقلاب اسلامی را دارند و شهادت در غربت نصیب این شهدا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت به همت اصحاب رسانه استان قم است، البته یک دبیرخانه دائمی برای پاسداشت این شهدا تشکیل شده و برنامه‌ها در این زمینه به صورت مقطعی نیست.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری کنگره شهدای جبهه مقاومت شامل نهاد‌هایی همچون سپاه استان قم، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بسیج شهدای فاطمیون قم، شورای اسلامی شهر قم، شهرداری قم و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص) هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها