مدیرکل اوقاف استان خراسان رضوی خبرداد؛
مدیرکل اوقاف استان خراسان رضوی در نشست تخصصی وقف با فعالان حوزه سلامت همزمان با ولادت حضرت زینب(س) با عنوان "مهر تندرستی" گفت: از ابتدای امسال 8 وقف جدید در حوزه سلامت در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۲۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسن رضوی، نشست تخصصی وقف با فعالان حوزه سلامت با عنوان "مهر تندرستی" همزمان با ولادت حضرت زینب(س)، و با حضورحجت السلام والمسلمین احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛ حجت السلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی؛ پارسایی، رئیس هیئت مدیره موسسات خیریه مشهد؛ خدایی، قائم مقام سابق رييس دانشگاه علوم پزشکي مشهد در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

تشکیل انجمن یاوران وقف سلامت در خراسان رضوی

حجت السلام والمسلمین احمد زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در این نشست بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش می کند که امین و پاسدار نیات واقفان باشد و در اجرای امینانه نیات واقفان تلاش کند
وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه به دنبال تصدی گری در اداره امور موقوفات نیست و نقش نظارتی به عنوان نماینده حاکمیت را ایفا می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید به تشکیل انجمن یاوران وقف سلامت در استان گفت: تدوین کتب موقوفات سلامت، فرهنگ سازی و نیاز سنجی در جهت موقوفات درمانی و ... می تواند در این انجمن انجام شود
حجت السلام والمسلمین احمد زاده، تصریح کرد: وقف سنت حسنه نبوی است که پایه اول ان مردم هستند که اگر توسط خود مردم اداره شوند پاینده خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه 50 هزار خدمت در حوزه سلامت از محل موقوفات ارائه شده است، گفت:8 وقف جدید در حوزه سلامت در سال جاری در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

موسسات خیریه اموال و دارایی خود را وقف کنند 

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی ، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دراین نشست گفت: منطقی ترین کار ضبط و ثبت قانونی اموال مراکز و موسسات خیریه در قالب سنت حسنه وقف است تا از تصرف انها در اینده توسط برخی افراد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراکز عمومی از قبیل مراکز درمانی، فرهنگی، مذهبی و قرآنی با حمایت تشکل های غیر دولتی و به صورت مردمی اداره می شوند، افزود : برخی از این موسسات خیریه دارای اموال ملکی چند میلیاردی هستند که خیران آنها را برای اهداف موسسه وقف کرده اند که در زمان فعلی توسط مدیران عامل که انسان هایی متعهد مطمئن و مورد اعتماد هستند اجرای نیت می شود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: اموال و دارایی این مراکز مردم نهاد بلا تکلیف است و اگر در10، 50 یا 100 سال آینده که مدیران عامل و هیئت امنای این موسسات خیریه تغییر می کنند احتمال بدهیم که یکی از مدیران این مراکز دست به فروش اموال موسسه و نیز استفاده شخصی از انها بکند کسی متوجه نمی شود.

حجت السلام ایزدی، اظهار کرد: منطقی ترین کار ضبط و ثبت قانونی اموال مراکز و موسسات خیریه هست تا از تصرف انها در اینده توسط برخی افراد جلوگیری شود.

وی افزود: برخی تصور می کنند که اگر اموالی را وقف کرده اند در اختیار اوقاف قرار می گیرد در صورتی که این طرز فکر اشتباه است.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی، اظهار کرد: وقتی واقف وقفی را انجام می دهد اختیار کامل دارد که برای وقف خود متولی و ناظر تعیین وهر نیت شرعی و قانونی را برای وقف خود در نظر بگیرد.

در ادامه پارسایی، رئیس هیئت مدیره موسسات خیریه مشهد، با اشاره به وجود بیش از500 تخت دیالیز در مشهد، گفت: در طی سال بالغ بر یک میلیون نفر از خدمات درمانی در مراکز خیریه بهره مند می شوند.

وی افزود: 61 درصد دیالیز مشهد بر دوش مراکز خیریه اداره می شود و بیشترین بار مسئولیت بیماران دیالیزی بر دوش مراکز خیریه است.

پارسایی، تصریح کرد: انتظار می رود که مراکز خیریه درمانی بتوانند برخی از کارهای خوب در پوشش حوزه سلامت در زمان های مشخص برای حاشیه شهر و بخش های محروم و نیازمند انجام دهند.

رئیس هیئت مدیره موسسات خیریه مشهدبا بیان اینکه بنیه انجام این کار از حیث فنی، نیروی انسانی و بخش های تجهیزاتی در اختیار داریم ، گفت: این امر مهم با حمایت بخش مالی از سوی خیران حوزه وقف سلامت امکان پذیر است

ارسال نظرات
پر بیننده ها