امام جمعه ساوه گفت:ولایت ستیزی و ولایت گریزی منشأ همه فتنه ها بود و هست و‌خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۳۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در یادواره شهدا و ایثارگران محله باغزندان شهرستان شاهرود در مسجد ابوالفضل این محله در سخنانی با اشاره به جایگاه شهدا و سر عظمت شهدا و هدف یادواره ها و وظیفه ما اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در حدیثی می فرماید در بین مقامات اختلاف درجه فراوان است و در سوق صعود بالاترین درجه شهادت است که بالاتر از آن نیست.
وی با اشاره به دو آیه قرآن در زمینه شهدا افزود: خدا می فرماید تصور نکنید که شهدا مرده اند و به مخیله شما هم خطور نکند، بلکه زنده اند و از رزق ویژه خداوند برخوردارند و شما شعور فهم این معنا را ندارید و امام علی(ع) برای شهادت گریه می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کلام شهید بهشتی که ما شهدا را بدست آوردیم به سر عظمت مقام شهید توجه داد و خاطر نشان کرد: ما نمی فهمیم، چون شهادت را نمی فهمیم، رسول خدا(ص) در کلامی بیان می فرماید چه بسیار افرادی که در میدان جنگ تیر بخورد ولی شهید نیست.
وی ادامه داد: در قرآن کشته شدن در راه خدا را شهید بیان می کند و ایثار در راه خدا که جان است و همه هستی را برای خدا فدا می کند با بهترین انگیزه که فی سبیل الله است.
حسینی با بیان اینکه گره کار ما امروز فرهنگ شهادت می گشاید و باز می کند افزود: امروز این همه دروغ می گویند و منافع کشور و دین خود را فدا می کنند که به جایی برسند اما شهدا برعکس همه چیز را می دهند را حکم خدا پیاده شود.
وی با بیان اینکه کسی که در مجلس شورای اسلامی سخنگوی آمریکا می شود یعنی شرف و ناموس کشورش را بفروشد که رای بیاورد و ای ننگ بر این افراد گفت: فرهنگ شهادت این را حل می کند و لذا مرحوم آیت الله نراقی سه جلد کتاب جامع السعادات دارد که بهترین کتاب اخلاق است و می نویسد شهید قبل از اینکه کشته شود به مقام شهادت می رسد.
وی با اشاره به اینکه چرا ما یادواره شهدا را برگزار می کنیم افزود: باید راه آنها را بشناسیم تا پیگیری کنیم مسیر آنها و خدا در قرآن بیان می فرماید بعضی مومنین کسانی هستند که آن عهد که با خدا بستند پایبند هستند و برخی از این مومنان بر پیمان خونین خود به خدا وفا کردند.
امام جمعه ساوه اضافه کرد: عده ای هم منتظر هستند که ما هستیم که این راه را باید ادامه دهیم وگرنه مدیون خون شهدا و امام راحل هستیم و ما را نخواهند بخشید.
وی با بیان اینکه وظیفه ما در قبال شهدا چیست؟ گفت: شهدا و امام راحل پرچم اسلام و امام علی(ع) را بعد از ۱۴۰۰ برافراشتند و شیعه مرکزش ایران است و امروز تمام دنیا متوجه این کانون قدرت است و انتخابات آمریکا را رقم می زنیم و اولین سخن نامزدهای انتخاباتی در مورد ایران است.
حسینی تصریح کرد: برخی مانند ملت بنی اسرائیل از عزت و شرف را نمی‌خواهد و البته حکومت اسلامی باید تلاش کند معیشت مردم را فراهم کند و خدا نیامرزد مسئولین که کوتاهی می کند ذلیل کند و رسوا خواهند شد اما وظیفه ما بالاتر است که شناخت اهداف مقدس شهیدان است.
وی با اشاره به پیام شهیدان عنوان کرد: ولایت ستیزی و ولایت گریزی منشأ همه فتنه ها بود و هست، جنگ جمل را چه کسی شروع کرد؟ به خاطر ولایت کریزی بود و پیشتازان انقلاب و خواص شروع کردند که رفوزه شدند و مردم وا ماندند از این حرکت که همسر پیامبر و پسر عمومی حضرت زهرا(س) در مقابل علی(ع) قرار گرفتند.
وی با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: حاضر نبودند زیر پرچم ولایت قرار بگیرند و خطری که ما را تهدید می کند ولایت کریزی است و برای ما شاخص در کشور ولایت است و همه را با ولایت محک می زنیم و در هر سطحی هر کس مخالف رهبری و برخلاف او قدم بردارد از چشم و دیده ما بیرون است و مردم آنها را بعد می کنند در هر لباسی که باشند.
امام جمعه ساوه با بیان اینکه ما کاری با عنوان نداریم که اصلاح طلب و اصول گرا هست افزود: بعضی می گویند چرا آقا ادغام نمی کند، من سوال می کنم علی با عایشه چه کرد؟ امروز بعضی پشت امام و رهبری پنهان می شوند و این است نفاق و ما هر جا جلو رفتیم به علت پشت رهبری و هر جا جاماندیم از رهبری فاصله گرفتیم، شما یک پوشک نساختید اما نتانیاهو می گوید هر کجای جهان را نگاه می کنی عکس خمینی و خامنه ای است.
وی ادامه داد: نتانیاهو بیان می کند که« خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم آقای خامنه ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق را به لرزه انداخته و کشورها را به سوی خود جلب کرده است و خیلی وقت است رهبر ایران و رهبر منطقه و مسلمین جهان است.»
عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به سفر پوتین به ایران و نظر وی درباره رهبر ایران عنوان کرد: در ایران بیان کرد فهمیدم ولایت فقیه یعنی چه و در روسیه گفت مسیح را در رهبری ایران دیده ام و در اروپا به سران اروپا گفت من در ایران رهبری حکیم و فرزانه را ملاقات کردم که تا این آقا آنجا رهبر است شما هیچ کاری نمی تواند بکنید.
وی تصریح کرد: ما آمده این با شهدا پیمان ببندیم که تا آخرین رقم و نفس در پای رهبرمان سیدعلی خواهیم ماند و سرباز ایشان هستیم و به مسئولین اخطار می کنیم که اگر کم بگذارید از انقلاب و جا بمانید و خدمت نکنید و به فرموده امام راحل ما با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم.
حسینی اضافه کرد: وضعیت امروز ما به خاطر این است که دیروز نصیحت های رهبری را نشنیدند و تا آخر رفتند و لبخند زدند و کادو دادند و قدم زدند و نتیجه نگرفتند و باز هم می خواهد ادامه دهند و امروز مردم را به این وضعیت دچار کردند و مشکل نفهمیدن است و آگاهی نداشتن به دیپلماسی سیاسی است و مردم می فهمند امروز و خداوند به مسئولین فهم و درک و ولایت مداری بدهد تا در راه شهدا قدم بردارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها