عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشت سال مقاومت در سوریه گفت: ۸۸ کشور جمع داعشی و تکفیری‌ها را تشکیل داده و جبهه متحد کفار و منافقین را برای شکستن پل مقاومت ایجاد کردند.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۵۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین یادواره شهدای فاطمیون استان تهران با حضور آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی از رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدای فاطمیون عصر امروز شنبه 22 دی ماه 97 در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

آیت الله کعبی در این مراسم با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در جریان مقاومت تاریخ گفت: حضرت زینب (س) رسانه بیداری، آگاهی و مقاومت بود. و مسئولیت رساندن پیام شهدا را به دوش کشید. شهدا و رزمندگان مقاومت و فاطمیون با پرچم صبر و مقاومت زینب(س) امروز در تاریخ معاصر، حماسه بزرگی آفریدند به گونه ای که باید بگوییم لشکر فاطمیون نقطه عطف تاریخی در پیروزی اسلام ناب محمدی و احیای مکتب اهل بیت و پیروزیهای مقاومت را به نام خود رقم زده است.

وی افزود: لشکر فاطمیون از یک هیئت 22 نفره شروع شد. هیئتی که توسط شهید ابوحامد و یارانش در مشهد تشکیل شد و وقتی اعلام شد در سوریه می‌خواهند حرم مطهر حضرت زینب (س) را بگیرند، آنان گفتند باید پرچم اسلام را افراشته نگه داریم. با دست خالی به قصد رزمندگی به زینبیه حرکت کردند و کم کم سنگ بنای گردان، تیپ و امروز لشکر فاطمیون را با اخلاص شکل دادند. لشکری که امروز پراوازه است. و آمریکاییها و صهیونیست‌ها از نام فاطمیون به وحشت افتاده‌اند. خانواده های شهدای فاطمیون باید به خود ببالند و افتخار کنند که پرچم عزت مسلمین و پرچم لبیک یا حسین را از زینبیه بر بام جهان برافراشته نگه داشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خانواده شهدای فاطمیون گفت: ما به شما افتخار می‌کنیم شهدای فاطمیون مرزهای جغرافیایی، قومی و قبلیه‌ای را پشت سر گذاشتند زمانی با شوروی جنگیدند، زمانی در دفاع مقدس شرکت کردند و امروز حماسه سازان فاطمی نماد دفاع از حریم ولایت شده‌اند.این شهدا باعث ایجاد تمدن نوین اسلامی برپایه علم و ایمان و دگرگونی قدرت برپایه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه شدند.

کعبی در ادامه تصریح کرد: پیشروی راهبردی مکتب اهل بیت در منطقه با پرچم مقاومت مدیون فاطمیون و شهدای آن است. براساس آیات قرآن کسانی که اهل ایمان هستند و در راه خدا حجرت کردند و با مال و جانشان در راه خدا خطر می‌کنند نزد خدا بالاترین درجه را دارند. شهدا خوشحالند و بر همه ما اشراف دارند و به رزمندگانی که هنوز شهید نشده اند بشارت می‌دهم که نترسید و به خاطر ما اندوهگین مباشید حیات شهید یک حیات حقیقی است اگر با شهید هم نوا شده و یاد او را احیا کنیم حاجتمان را می‌گیریم. جایگاه شهدا جایگاه تفضل و کرامت است.

وی با اشاره به پیام شهیدان گفت: پیام همه شهدا پیام امید، حرکت تلاش، پیروز و نصرت است. کسی که برپایه اخلص و جهاد و مقاومت حرکت کند، مشمول نگاه الهی قرار می‌گیرد از این منظر رهبر ما که پرچم احیای مکتب اهل بیت را به دست گرفته می‌فرماید احیا کننده نام شهید اجر شهادت را دارد. یکی از معجزات انقلاب ایثار و فداکاری و احیای نام شهیدان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با مقایسه هشت سال مقاومت سوریه و هشت سال دفاع مقدس گفت: جنگ صدام جنگ 44 کشور علیه ایران بود اما در جریان سوریه 88 کشور جمع داعشی ها و تکفیری ها را تشکیل دادند و جبهه متحد کفار  منافقین برای شکستن پل مقاومت تشکیل شده بود. پس هشت سال مقاومت سوریه از این منظر مهمتر از هشت سال جنگ تحمیلی بوده است. رهبری جریان تکفیری در دست انگیس، فرانسه، آل سعود، قطر و امسال اینها بود. تا 200 متری حرم حضرت زینب هم رسیده بودند و فکر می‌کردند دو یا سه ماهه کار سوریه تمام است. در همین حین اسرائیل حمله به جنوب سوریه را فرماندهی می کرد جبهه کفر کل توانمندی مادی، نظامی، تبلیغاتی، دیپلماسی و اقتصادی اش را به میدان آورده بود اما در همه این زمینه‌ها شکست خورد. در مقابل آنها ما هزینه مادی و انسانی کمتری دادیم. ولی به خاطر مقاومت شهدای فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب الله و ایران، آمریکا در منطقه شکست خورد.

آیت الله کعبی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت معجزه امام راحل بود که در عصر ما زنده شده است. قرن 21 قرن تولد مکتب اهل بیت برپایه اندیشه‌های امام راحل در مقابل نظام سلطه است.

ارسال نظرات