امام جمعه شاهرود با بیان اینکه افتخار ما امروز تصمیم به اهل بیت و امامزادگان است گفت: هنر و ذوق ایرانی امروز در خدمت ائمه اطهار در عتبات عالیات و تمام نقاط جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۵۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) در مسجد زینبیه شاهرود که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسؤولین برگزار شد در سخنانی با تبریک میلاد مسعود حضرت زینب کبری (س) و جامعه پرستار کشور و شهرستان اظهار کرد: امام رضا می فرماید مراحل معرفتی چهار تا هست که یقین مرحله آخر آن است و سه ویژگی یقین معصومین دارد که یکی از آن کم ها زینب است.
وی با اشاره به علم و اعجاز برای معصومین و کرامت برای غیر معصومین و سوم عصمت است که یقین معصومین است افزود: اینها بر خلاف اسلام و ایمان و تقوا که کسب کردنی است، کسب نمی توان کرد و اصل آن تفضل است که افراد کم بهره می برند.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: آیا حضرت زینب هم معصومه است؟ ما معصومه کبری و صغری داریم که ائمه معصوم کبری هستند و اما معصوم بودن صغری مثالش این است که انسان عاقل سم نمی خورد پس نسبت به این موضوع معصومیت پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: تقوا می تواند به مرحله ای رسد کند که به عصمت برسد و امام راحل می فرماید که ما می توانیم معصومیت صغری داشته باشیم و یکی از کسانی که به حد اعلای این مقام رسیده حضرت زینب (س) است و به حضرت زینب باید به یک معصومه نگاه کنیم و رسیدن به این بخش اعظم آن تفضل و خدادادی است.
امینی با اشاره به اعجاز گفت: انسان های زیر خط عصمت کبری نیز اعجاز دارند که حضرت زینب کبری(س) در واقعه عاشورا و بعد از آن همه کرامت و اعجاز است که حضرت زینب در کوفه مهیبی زد که حتی زنگ شترها ایستاد و همه شنیدند سخنان را و این یک حرکت عادی نیست که بدن برادر را بدست بگیرد و بگوید این قربانی را از ما قبول کن یا در برابر یزید بگوید همه زیبایی بود و اینها کرامت است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به خاطره ای از جنگ حزب الله و اسرائیل از قول سید حسن نصرالله اظهار کرد: در آن جنگ یکی فرماندهان نظامی حزب الله متوسل می شوند به حضرت زینب و پیروزی حاصل می شود و این کلاس یقین است.
امینی با بیان اینکه مسلح به علم الهی هستند معصومین کبری و صغری گفت: حضرت زینب مسلح به این علم است و امام سجاد فرمود حضرت زینب عالم غیر معلمه هستند و امام رضا برای همین فرمود که مرز یقین کم افراد می رسند که به عصمت صغری و فوق تقوا برسند زینب کبری (س) است که باید دیدمان متفاوت باشد که حساب بعضی از امامزادگان ویژه است و باید دقت بیشتری کنیم.
وی تصریح کرد: افتخار ما امروز این است که اهل توسل و تمسک به معصومین و امامزادگان هستیم و ملت ایران در این سال های اخیر برای امنیت خود و برای دفاع حرم جان دادند اما برخی در داخل نگاه دیگری داشتند اما ما با عراق و سوریه کار داریم چون در درجه اول برای امنیت که اگر آنجا نمی جنگیدم در شاهرود باید می جنگیدیم و ایرانی ها باید افتخار کنند و ما سالها است با عتبات کار داریم چرا که دل داریم به عتبات عالیات.
وی ادامه داد: دشمنان از آن ور عالم می آیند هر غلطی می خواهد می کنند و وقتی ما می رویم شما می آیید چرا کنید در صورتی که ما صدها سال هستیم و شما چه غلطی می کنید و ما جان دادیم و خون دادیم و هنر و ذوق ایرانی الان هم در خدمت ساخت و ساز عتبات عالیات است و ما با جان و مال خود از همه عتبات در عراق و سوریه دفاع می کنیم و در آینده نچندان دور در عربستان این عتبات را انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها