نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان فضای مجازی را به ابزار تودهنی زدن به دشمن تبدیل کنند، گفت: لازمه این امر گسترش و فراهم آوردن زیرساخت‌های ارتباطی قوی توسط وزارت ارتباطات و مسئولان مرتبط است.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۷۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲
به گزارش خبرگزرای بسیج از یزد، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان فضای مجازی را به ابزار تودهنی زدن به دشمن تبدیل کنند، گفت: لازمه این امر گسترش و فراهم آوردن زیرساخت‌های ارتباطی قوی، و توسعه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی توسط وزارت ارتباطات و مسئولان مرتبط است که البته این برنامه در دستور کار بوده و باید بیشتر به آن توجه شود.

وی افزود: دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ما را مورد هجمه قرار داده و موجب ایجاد و مدیریت بحران در جامعه ما می‌شود و آ‌نها را گسترش می‌دهد بنابراین ما نیز باید بتوانیم با این نوع هجمه‌ها که فرهنگی، روحی، روانی، اقتصادی و ... است مقابله کنیم و این جریانات را مدیریت کنیم.

ضرورت توسعه پیام رسان‌های داخلی و مقابله با توطئه‌های دشمن

نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس با بیان اینکه مسلما جلوگیری از ورود افراد به فضای مجازی یک امر غیرممکن است، بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در زمینه فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: باید پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی امن داخلی را توسعه و آن‌ها را جایگزین پیام رسان‌های خارجی کنیم و مردم را به استفاده از آن‌ها سوق دهیم والبته حق انتخاب را به مردم بسپاریم و از طرفی با حضور و نفوذ به پیام‌رسان‌های موجود و ابزار مورد نیاز و با توجه به قابلیت‌های علمی، هنری وفرهنگی که جوانان ما دارند با توطئه‌های دشمن مقابله کنیم.

موسوی بیوکی با تاکید باید راه برای حضور مردم در تمامی پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی باشد، تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار هنری و فرهنگی محتوا‌های مختلف و جذاب ایجاد کرد و با ورود به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که دشمن ما را مورد هجمه قرار داده با آن‌ها مقابله به مثل و توطئه آن‌ها را خنثی کرد و به توسعه فرهنگ اسلامی، زندگی سالم و ... در این فضا پرداخت.

نقش تاثیرگذار سایبری بسیج در مقابله با هجمه‌ها

وی اشاره به ظرفیت بسیج و با بیان اینکه جوانان و بسیجیان با اتکا به علم روز و ایجاد محتوا‌های جذاب می‌توانند به خوبی با دشمن مقابله کنند، تصریح کرد: بسیج وظیفه پاسداری و دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلاب را دارد بنابراین جوانان بسیجی در مقابل هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی و روانی دشمن به مراتب از جنگ نظامی سخت‌تر است می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و با شناخت دشمن و توطئه‌های آن و با تسلطی که بر فرهنگ و هنر متکی بر علم روز دارند علاوه بر دفاع به هجمه علیه دشمن بپردازند.

انتهای پیام/د
ارسال نظرات