خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مردم پس از انقلاب اسلامی هویت پیدا کردند، گفت: در عین حال ما هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و با برخی از این آرمان‌ها فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۸۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

حجت‌الاسلام والمسلمين سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با بسیج - منطقه خوزستان اظهار کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در دهه فجر امسال جشن می‌گیریم. انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان معاصر در جهان مطرح و در تاریخ، یک رویداد استثنایی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است و مهم‌ترین آن این است که مردم بعد از پیروزی انقلاب شخصیت پیدا کردند. قبل از پیروزی انقلاب، مردم به هیچ وجه در تصمیم‌گیری‌های کشور نقش نداشتند و تصمیم‌گیری‌های کشور در خارج از مرزها در آمریکا، انگلستان و اسرائیل گرفته و اجرایی می‌شد. انتخابات داخل کشور نیز یک انتخابات فرمایشی بود و نه به قانون اساسی کشور در آن دوران عمل می‌شد و نه اینکه کمترین حرمتی برای مردم در آن دوران قائل بودند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: مطلبی که در آن زمان در نظر داشتند، خدمت بیشتر به آمریکا برای تثبیت پایه‌های قدرت‌شان بود. بعد از انقلاب مردم هویت و شخصیت پیدا کردند، فهمیدند که اراده و تصمیم آن‌ها است که تعیین کننده است. مساله بازگشت به دین و معنویت نیز در دوران بعد از انقلاب اسلامی مطرح است؛ نه به این معنا که قبل از انقلاب دین و معنویتی وجود نداشت، بلکه این مسائل به صورت حاشیه‌ای مطرح بودند و در دوران پیش از انقلاب شاهد حاکمیت دین در این سطح نبودیم.

حسن‌زاده تاکید کرد: نفی استبداد و نفی سلطه بیگانه و استکبار از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی است. جهش‌های فوق‌العاده علمی در رشته‌های مختلف داشته‌ایم و این مسائل به هیچ وجه با یک پیشرفت معمولی قبل از انقلاب به دست نمی‌آمد. امروزه در رشته‌های مختلف، سهم بالایی در تولید علم داریم.

وی خاطرنشان‌کرد: در عین حال ما هنوز به آرمان‌های انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم و با برخی از این آرمان‌ها فاصله زیادی داریم. باید در راه آرمان‌های انقلاب تلاش و جدیت داشته باشیم تا بتوانیم این آرمان‌ها را عملی کنیم و فاصله خود را با آنچه در ابتدای انقلاب برای خود ترسیم کرده‌ایم، کم کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قطعا انقلاب تاثیر بسیاری در منطقه و خاورمیانه داشته است، گفت: در تمام کشورهای منطقه مساله بیداری و آگاهی، مساله ارزشمندی است که ناشی از انقلاب اسلامی بوده است. به طور مثال لبنان کشوری است که رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه از سوی این کشور احساس خطر نمی‌کرد و هر زمان که اراده می‌کرد تا بیروت می‌آمد اما امروز لبنان به عنوان یکی از کشورهای مهم محور مقاومت مطرح است.

حسن‌زاده افزود: مساله بیداری موضوعی است که در کشورهایی که از انقلاب تاثیر گرفته‌اند، مطرح است. امیدواریم در کشورهایی مثل عراق، لبنان و یمن، روز به روز بیشتر شاهد تاثیرگذاری انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها