نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اصحاب رسانه را از ورود به مسیر تقویت جناح های سیاسی و بازی گری های سیاسی برحذر داشت.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۰۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار غلامرضا رهبر، نماینده صداوسیما در عملیات کربلای ۵، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در این دیدار، به تشریح نقش اساسی خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات در جامعه اشاره کرد و گفت:در نظام اسلامی ما متولی دین هستیم و انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر دین است.

امام جمعه شهرکرد، افزود: حرف ما، قلم ما و عمل ما در محضر خدا مورد سوال قرار می‌گیرد، بنابراین باید به معاد و دین، باور و اعتقاد داشته باشیم و دین خدا را تقویت کنیم.

وی، نقش رسانه ها در هدایت انسان ها به مسیر انسانی و حق را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راه  کم یا زیاد بودن مخاطبان مهم نیست، انحراف یک نفر و ایجاد اعوجاج و تردید فکری گناه بزرگی است و همین امر حساسیت قلم رسانه ها و کاربزرگ آنها را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان تفاوت های کار اصحاب رسانه در نظام اسلامی با سایر کشورها تأکید کرد: قلم زدن برای دین بسیار حساس است، چرا که باید در محضر خداوند متعال پاسخگوی کار خود باشیم.

امام جمعه شهرکرد، دین شناسی را یکی از ویژگی های اصحاب رسانه در نظام اسلامی دانست و افزود: دشمن به دنبال انحراف در دین است، لذا اصحاب رسانه باید در ابتدای امر یک دین‌شناس باشند و بدانند که برای هر کلمه در محضر خداوند جوابگو هستند، این باور به معاد است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، اصحاب رسانه را از ورود به مسیر تقویت جناح های سیاسی و بازی گری های سیاسی برحذر داشت و  رسالت صاحبان قلم و فکر و اندیشه را بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بعنوان یک تکلیف دانست، زیرا دشمنان همت کرده اند، تا با ناکارآمد نشان دادن نظام  و سُست کردن پایه های آن، یأس و ناامیدی را در میان مردم رواج دهند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این دیدار، هدف از تشکیل این سازمان در سال 91  را مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی  و کمک به تحقق آرمان های نظام اسلامی با مشارکت نیروهای انقلابی دانست.

سرهنگ پاسدار البرز لله گانی، افزود: تقویت و پرورش کادر رسانه‌ای در کشور، گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی، برقراری ارتباط درست درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف سازمان بسیج رسانه است.

وی، نقش بسیج رسانه در ترویج فضیلت‌های معنوی، تقویت روحیه جهادی در رسانه، نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: همه رسانه‌های خبری اعم از خبرنگاران، مدیران، دبیران و سردبیران، تصویربرداران و عکاسان، کارشناسان فعال رسانه‌ای، مدیران گروه‌ها و کانال‌های رسانه‌ای و سایر افرادی که در راه انقلاب و گفتمان انقلابی فعالیت می‌کنند عضوی از بسیج رسانه محسوب می‌شوند.

وی همچنین به برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر اشاره کرد و گفت: 300 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر واصل شده و مرحله داوری این جشنواره در حال انجام است، که اختتامیه آن نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات