مرحله استانی مسابقه طرح استعدادهای قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۱۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، محسن تقی پور، از برگزاری مسابقه استانی طرح استعدادهای قرآنی روز جمعه 21 دی ماه خبرداد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، افزود: سازمان دارالقرآن کشور از چند سال قبل برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ترویج قرآن در جامعه اتخاذ کرده است که کشف استعدادهای قرآنی در رشته قرائت قرآن کریم یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

تقی پور، با بیان این نکته که ساختار خوب، طرح و برنامه، نیروی انسانی و امکانات سخت‌افزاری مناسب چهار مؤلفه برای یک تشکیلات موفق هستند، ادامه داد: اگر بهترین امکانات، بهترین بودجه و بهترین ساختمان را در اختیار داشته باشیم، ولی نیروی انسانی مناسب تربیت نکنیم، مجموعه کارایی لازم را نخواهد داشت و گاهی نیروی انسانی کارآمد نقص‌های دیگر را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی در این استان به نیروهای متعدد با تخصص‌های مختلف نیاز داریم، افزود: در این زمینه هم به مدیران، حافظان، قاریان و هم به کسانی نیاز داریم که بتوانند کادرسازی و مربیان قرآنی تربیت کنند.

تقی پور، در ادامه با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن کشور برنامه‌های ویژه‌ای جهت ترویج قرآن در جامعه اتخاذ کرده است که کشف استعدادهای قرآنی در رشته قرائت یکی از آن برنامه‌ها است، بیان کرد: اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری نیز از سال 1395پیرو این طرح و به منظور پرورش استعدادهای قرآنی استان پس از بررسی‌های لازم  31 نفر از نوجوانان 12 تا 18سال موفق و مستعد در زمینه قرائت قرآن کریم را  شناسایی کرد و طی سه دوره یک ساله تحت آموزش قرار داد.

وی با اشاره به این که هدف از اجرای این طرح پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان بود افزود: نوجوانان و جوانان سرمایه انسانی ما هستند و سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره امور قرآنی ادامه داد: دوره‌های تخصصی این طرح  «قرائت قرآن » با محوریت منشاوی‌خوان‌، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط برگزار شد که  روز جمعه 21 دی ماه با برگزاری مرحله استانی مسابقه قرائت در بین این 31 نفر استعداد قرآنی اولین مرحله این طرح در استان به پایان رسید.

وی  با اشاره به اینکه 15 نفر از این استعدادهای قرآنی در بروجن تحت نظر استاد خدیبی آموزش دیدند و 16 نفر آنها نیز در شهرکرد زیر نظر استاد داوری این طرح را گذراندند افزود: در مرحله استانی این مسابقه، دانیال کبیری از شهرکرد و محمدجوادکیانی از خراجی با کسب  امتاز لازم برای مسابقات کشوری این طرح که دوم اسفند ماه در قم برگزار می شود انتخاب شدند.

تقی پور ادامه داد:  به منظور تشویق از نوجوانان به سوی فعالیت ها و برنامه های قرآنی از 5 نفر اول نیز توسط اداره امور قرآنی استان تجلیل می شود

رئیس اداره امور قرآنی در پایان با اشاره به توجه ویژه طرح استعدادهای درخشان به پرورش قاریان توانمند از میان همه رشته‌های قرآنی، بیان کرد: انتخاب هنر قرائت در این مقطع به دلیل تاثیرگذاری تلاوت زیبا بر قلب مخاطب و جذب افراد به سمت قرآن‌کریم و دین مبین اسلام بوده که این مورد تاکید روایات ائمه معصومین نیز است.

ارسال نظرات