خبرهای داغ:
جامعه روحانیت شیراز به مناسبت فوت آیت‌الله حقیقت پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۳۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در پی ارتحال آیت‌الله حقیقت، جامعه روحانیت شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

ضایعه تأسف بار عروج ملکوتی فقیه عالیقدر، استاد و مفسّر قرآن کریم حضـرت آیت‌الله آقای حاج شیخ عبدالکریم حقیقت طاب ثراه موجب اندوه و تأثر فراوان گرديد.

شخصیت ارزشمندی که در طول حیات با برکتش با رفتار و گفتار، منش و سیره، تواضع و فروتنی، مردم‌داری، خلوص مثال‌زدنی و پرهیز از شهرت‌ و ریاست طلبی، تقوای علمی و عملی محسوس، بی اعتنائی به مادیات و زرق و برق دنیا همواره منادی زهد و تقوا بودند .

این عالم عالیقدر از شاگردان مبرز مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و مرحوم علامه طباطبایی بوده و از سوی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی مسئول پاسخگویی به سؤالات و استفتائات فقهی و شرعی بودند و از طرف این مرجع عالیقدر و حضرت امام خمینی(ره) جواز اجتهاد داشتند و هم درس آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی و هم مباحثه شهید آیت‌الله مصطفی خمینی(ره) بودند و سابقه ارادت ایشان به امام و محبت متقابل امام(ره) از روزهای رفاقت ایشان با مرحوم آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) و تجلیل و قدردانی مقام معظم رهبری مدظله العالی از مقام و شخصیت ایشان از نكات ارزشمندي است که ان‌شاءالله ذخیره خوبی در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.

از این رو رحلت ایشان، بی شک ثلمه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و نیز مصیبتی بزرگ برای ارادتمندان آن بزرگوار است.

جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه و اندوهبار را به محضر حضـرت بقیةالله الاعظـم(عج)، مراجـع عظام تقلیـد خاصه وجـود مبارک مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه‌های علمیه فارس و مردم ولایتمدار فارس علی‌الخصوص شهر مقدس شیراز تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد.

به گزارش بسیج، مرحوم آیت‌الله عبدالکریم حقیقت ارسنجانی، یکی از علمای بزرگ شیراز و عضو جامعه روحانیت این کلان‌شهر عصر ۲۲ دی‌ماه بر اثر کهولت سن در سن ۹۵ سالگی به لقاءالله پیوست.

مراسم تشییع آن عالم ربانی در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۲۴ دی‌ماه جاری از مسجد حاج عباس به سمت حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت این عالم فقید از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ همان روز تشییع پیکر در محل دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها