مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در مقایسه با سال های قبل از آن گفت: توجه به آموزش و سواد آموزی از مهمترین اولویت های بعد از انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایه نظام تعلیم و تربیت سواد و دانش است، اظهار داشت: یکی از ارکان توسعه جوامع در تمامی حوزهها سواد است.
ناصری در ادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی ره در سال ۵۸ مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی خاطر نشان ساخت: این اتفاق تاریخی نشان از توجه جمهوری اسلامی ایران به مقوله سواد آموزی و ارتقا میانگین علمی جامعه ایرانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه آماری باسوادی استان در قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی جمعیت ۶ سال به بالاتر استان، ۸۳ درصد میباشد و این در حالی است که در سالهای منتهی به سال ۵۷، ۳۸ درصد از این گروه سنی با سواد بودند که ۵۲.۰۴ درصد رشد را نشان میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت باسوادی قشر بانوان در کشور گفت: ۱۵ درصد از بانوان کشور در سالهای منتهی به ۵۷ دارای سواد بودند که این مقدار در سرشماری سال ۹۵ به ۷۷.۰۱ درصد ارتقا پیدا کرده است که اگر این دو آمار را مقایسه کنیم رشد ۶۰ درصدی را نشان میدهد.
احمد ناصری همچنین ادامه داد: ۲۶ درصد از جمعیت روستایی استان نیز در سال ۵۷ با سواد بودند که این میزان بر اساس سرشماری سال ۹۵ با ۴۸ درصد افزایش به ۷۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.
به گفته ناصری در جمعیت هدف حوزه سواد آموزی استان (۴۹-۱۰ سال) ۹۳.۰۱ درصد با سواد هستند که تنها یک درصد با میانگین کشوری (۹۵) فاصله دارد.
وی با عنوان اینکه آموزش و پرورش استان ۱.۷ درصد از آموزش و پرورش کشور را شامل میشود، گفت: توجه به پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف یکی از اولویتهای استان است بطوریکه با شعار "یک دانش آموز و یک مدرسه" هم اکنون ۱۶ مدرسه تک دانش آموزی در مناطق استان مشغول به فعالیت میباشند تا هیچ دانش آموزی از چرخه تعلیم و تربیت بدور نباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هر چند دوره پیش دبستانی جزو دورههای رسمی در آموزش و پرورش نیست، ولی توجه به آن از شاخصهای توسعه یافتگی در دنیا میباشد، اظهار داشت: ۱۰ درصد از دانش آموزان قبل از انقلاب و سالهای منتهی به ۵۷ در مدارس پیش دبستانی حضور داشتند در حالیکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بالای ۱۸ هزار نو آموز (۷۳ درصد) در مراکز پیش دبستانی مشغول هستند که این میزان ۶۳ درصد رشد را نشان میدهد.
احمد ناصری در ادامه به طرح سنجش آمادگی نوآموزان با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قبل از ورود به مدرسه اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۰۰ درصد کودکان بدو ورود به مدرسه با معاینات مختلف از نظر جسمانی غربالگری میشوند.
به گفته ناصری بالای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان که نیاز به توجه ویژه دارند با عنوان آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل میکنند.
وی همچنین با عنوان اینکه در ۷ منطقه از استان دانش آموزان عشایری تحصیل میکنند، تصریح کرد: در سالهای منتهی به ۵۷، ۳۰ درصد از دانش آموزان عشایری امکان تحصیل داشتند که این تعداد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به ۹۸ درصد رسیده است که در مقایسه ۶۸ درصد رشد را نشان میدهد.
ناصری در ادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی ره در سال ۵۸ مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی خاطر نشان ساخت: این اتفاق تاریخی نشان از توجه جمهوری اسلامی ایران به مقوله سواد آموزی و ارتقا میانگین علمی جامعه ایرانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با مقایسه آماری باسوادی استان در قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی جمعیت ۶ سال به بالاتر استان، ۸۳ درصد میباشد و این در حالی است که در سالهای منتهی به سال ۵۷، ۳۸ درصد از این گروه سنی با سواد بودند که ۵۲.۰۴ درصد رشد را نشان میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت باسوادی قشر بانوان در کشور گفت: ۱۵ درصد از بانوان کشور در سالهای منتهی به ۵۷ دارای سواد بودند که این مقدار در سرشماری سال ۹۵ به ۷۷.۰۱ درصد ارتقا پیدا کرده است که اگر این دو آمار را مقایسه کنیم رشد ۶۰ درصدی را نشان میدهد.
احمد ناصری همچنین ادامه داد: ۲۶ درصد از جمعیت روستایی استان نیز در سال ۵۷ با سواد بودند که این میزان بر اساس سرشماری سال ۹۵ با ۴۸ درصد افزایش به ۷۴ درصد ارتقا پیدا کرده است.
به گفته ناصری در جمعیت هدف حوزه سواد آموزی استان (۴۹-۱۰ سال) ۹۳.۰۱ درصد با سواد هستند که تنها یک درصد با میانگین کشوری (۹۵) فاصله دارد.
وی با عنوان اینکه آموزش و پرورش استان ۱.۷ درصد از آموزش و پرورش کشور را شامل میشود، گفت: توجه به پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف یکی از اولویتهای استان است بطوریکه با شعار "یک دانش آموز و یک مدرسه" هم اکنون ۱۶ مدرسه تک دانش آموزی در مناطق استان مشغول به فعالیت میباشند تا هیچ دانش آموزی از چرخه تعلیم و تربیت بدور نباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هر چند دوره پیش دبستانی جزو دورههای رسمی در آموزش و پرورش نیست، ولی توجه به آن از شاخصهای توسعه یافتگی در دنیا میباشد، اظهار داشت: ۱۰ درصد از دانش آموزان قبل از انقلاب و سالهای منتهی به ۵۷ در مدارس پیش دبستانی حضور داشتند در حالیکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بالای ۱۸ هزار نو آموز (۷۳ درصد) در مراکز پیش دبستانی مشغول هستند که این میزان ۶۳ درصد رشد را نشان میدهد.
احمد ناصری در ادامه به طرح سنجش آمادگی نوآموزان با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قبل از ورود به مدرسه اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۰۰ درصد کودکان بدو ورود به مدرسه با معاینات مختلف از نظر جسمانی غربالگری میشوند.
به گفته ناصری بالای ۵۰۰ نفر از دانش آموزان که نیاز به توجه ویژه دارند با عنوان آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحصیل میکنند.
وی همچنین با عنوان اینکه در ۷ منطقه از استان دانش آموزان عشایری تحصیل میکنند، تصریح کرد: در سالهای منتهی به ۵۷، ۳۰ درصد از دانش آموزان عشایری امکان تحصیل داشتند که این تعداد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به ۹۸ درصد رسیده است که در مقایسه ۶۸ درصد رشد را نشان میدهد.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار