به همت گروه های جهادی خانواده بی سرپرست و فاقد شناسنامه سیستانی صاحب خانه شدند.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۸۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرنگار بسییج از زابل، بسیاری از ساکنان روستا‌های مرزی منطقه سیستان به دلیل خشکسالی تالاب هامون دچار فقر مالی و معیشتی شدیدی شده اند که در سال‌های اخیر با توجه به کمک‌های نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران به ادامه زندگی در این منطقه امیدوار بوده اند.

اما برخی از ساکنان شمال سیستان و بلوچستان نیز به دلیل عدم اخذ شناسنامه از حمایت‌های این گونه نهاد‌ها محروم بوده و چشم به کمک‌های مردمی برای زندگی در دل خشکسالی و محرومیت دارند.

حجت الاسلام احسان بی آزار از جمله کسانی است که با راه اندازی گروه‌های جهادی سعی در ساخت و بازسازی خانه محرومین مناطق مختلف کشور را دارد، یکی از مناطقی که مورد توجه او قرار گرفته است منطقه محروم و مرزی سیستان است.

حجت الاسلام بی آزار در این خصوص گفت: یک خانواده ۱۴ نفره سیستانی که ساکن روستای کدخدا علی شهرستان هیرمند بودند با همت گروه جهادی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) صاحب خانه شدند.

وی افزود: این خانواده که بی سرپرست و فاقد شناسنامه نیز هستند تحت پوشش هیچ کدام یک از نهاد‌های حمایتی نیستند.

حجت الاسلام بی آزار خاطرنشان کرد: این خانواده ۱۴ نفری که در یک اتاقک دوازده متری زندگی می‌کرند پس از تلاش دو هفته‌ای، خانه‌ای به متراژ ۹۰ متر و در شان آن‌ها احداث گردید.
ارسال نظرات