سعید محمد‌ با اشاره به بدهی دولت به قرارگاه از ‌طلب ۱۸۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از شهرداری تهران خبر داد و گفت: با این حال قرارگاه خاتم‌ تلاش می‌کند، چراغ کارگاه‌های عمرانی روشن بماند.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۶۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید محمد‌ ،‌ با اشاره به رقم بالای طلب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از دولت، به شیوه پرداخت مطالبات اشاره کرد و افزود: ‌در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های زیادی به قرارگاه خاتم دارند، اما قرارگاه خاتم‌ با توجه به فشار اقتصادی استکبار علیه کشور، تلاش می‌کند روحیه امید در دل مردم ایجاد کند، تلاش می‌کنیم چراغ کارگاه‌ها روشن باشد، زیرا تعطیلی کارگاه و تعطیلی نیروی انسانی در این شرایط برای مردم سخت است که باید سعی کنیم آستانه تحمل مردم را هم بالا ببریم.

وی افزود: از سوی دیگر با وجود رقم بالای مطالبات از دستگاه‌های اجرایی، سعی کرده‌ایم آستانه تحمل خود را بالا ببریم، حجم زیادی از مردم و پیمانکاران به بدنه قرارگاه وصل هستند، بنابراین وقتی منابع به ما نرسد، به آن بخش هم منابع نمی‌رسد و گرفتار مشکلاتی می‌‌شوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا با اشاره به اینکه‌ ما تجربه تحریم‌های گذشته را داریم، اضافه کرد: با رویکرد جهادی می‌توان بر مشکلات فائق آمد، باید از مدل‌های متداول خارج شویم و منتظر ردیف بودجه و تخصیص برای کار نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر امکان تهاتر بدهی‌های بانکی و مالیاتی پیمانکاران با مطالبات آنها از دولت با همکاری قانون‌گذار و دولت فراهم شده است؛ با واگذاری دارایی‌ها و سهام‌ها به جای پول نقد هم می‌توان در این حوزه فعالیت کرد.

محمد بیان کرد: ما در مقطعی طلب بالایی از دولت داشتیم دولت بابت رد دیون یک نیروگاه به ما واگذار کرد که هم بدهی دولت تسویه شد، هم ما سرمایه‌گذاری جدیدی در آن نیروگاه انجام دادیم، آن را سیکل ترکیبی کردیم و این ارزش افزوده و درآمد برای ما دارد و ما از محل درآمد‌ می‌توانیم پروژه‌های خود را فعال نگه داریم.

* طلب ۱۸۰۰ میلیارد تومانی قرارگاه خاتم از شهرداری تهران

وی اظهار داشت:‌ قرارگاه خاتم از شهرداری تهران ۱۸۰۰ میلیارد تومان طلب دارد، در مقطعی آقای افشانی شهردار سابق تهران به ما اعلام کرد بابت طلب قرارگاه، مِلک به ما می‌دهد، از قرارگاه هم قول گرفتند یک‌سری پروژه‌های شهری تهران را فعال کند، ما هم پروژه‌ها را فعال کردیم و ۲ پروژه هم افتتاح شد اما اراضی و مِلک به ما داده نشد و ما با منابع خود پروژه‌ها را اجرا کردیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با شهردار جدید تهران همکاری و به وی کمک کنیم، افزود:‌ تکمیل پروژه‌های عمرانی شهری مورد توجه قرارگاه خاتم است، تا یکسری گرفتاری‌ها مردم رفع شود، البته متأسفانه روند پروژه‌های شهری تهران کنده شده ‌است‌.

محمد افزود‌: اگر املاکی بابت تهاتر بدهی دریافت کنیم، آن را بابت تأمین مالی می‌فروشیم، یکی از روش‌های کار ما در تأمین مالی همین است، مراکز دولتی که امکان فروش املاک ندارند، ما بابت طلب، ملک را از آنها می‌گیریم و می‌فروشیم و منابع آن را به پروژه تزریق می‌کنیم.

ارسال نظرات