نماینده ولی فقیه در مازندران: قرائت قرآن به عنوان توصیه‌ای دینی مانع از بخل ورزی است و تلاش برای احیا فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز است.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۸۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیح مازندران، آیت الله طبرسی در جلسه مجمع خیران قرآنی مازندران با بیان اینکه انقلاب ایران انقلابی قرآنی و فرهنگی است ومعرفت خدا با شناخت قرآن محقق می‌شود افزود: اتکا به قرآن و اهل بیت (ع) دو روش در هدایت امور اجتماعی و جلوگیری از گمراهی در زندگی دنیایی و اخروی است.  
وی مشی انقلاب را برگرفته از  قرآن دانست  و گفت: پیاده سازی عملی متن قرآن و تفسیر ائمه در متن انقلاب، ساری و جاری شود.
انقلاب  بر دو اصل قرآن و اهل بیت استوار است
آیت الله طبرسی افزود: در انقلاب توجه بر  دو اصل اصیل اساسی. قرآن و اهل بیت استوار است و  توجه بر روش‌های کاربردی زندگی قرآنی در قرن کنونی الزامی است.
وی افزود: مجمع خیران با معرفی قرآن و عترت می‌توانند سهم به سزایی  در تبیین موضوعات امامت، معاد و توحید داشته باشد.
نماینده، ولی فقیه در مازندران به شکل گیری خدعه بنی ثقیفه و کنار گذاشتن ولایت علی ابن ابی طالب اشاره کرد و افزود: فرقه سازی حاصل جدایی از قرآن و اهل بیت است.
آیت الله طبرسی گفت: برداشت‌های سلیقه‌ای در ادوار زمان سبب پیدایش فرقه‌های مختلف شده است و حضور کارشناسان دینی در تبیین مسیر قرآن و اهل بیت ضرورت دارد.  
نماینده، ولی فقیه در مازندران افزود: امروز نیازمند افراد دانا و آگاه به موضوعات قرآنی هستیم تا بیشتر قرآن را به جامعه معرفی کنیم.
او با اشاره به بهره مندی افراد از برکات مادی قرآن ادامه داد:هنوز به برکات معنوی قرآن توجه نشد.
آیت الله طبرسی با تاکید به خرید و فروش قرآن و انجام کار‌های هنری قرآنی به خلا‌های معنوی قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز با بهره گیری از تکنولوژی و امکانات عمل به قرآن باید ترویج شود.
آیت الله طبرسی خواستار فعالیت بیشتر مجمع خیران قرآنی در جذب جوانان شد.  
فعالیت‌های مجمع قرآنی در ۲۰ شهرستان مازندران 
در این دیدار هاشمی مدیرعامل مجمع خیران قرآنی مازندران گفت:: در ۲۰ شهرستان فعالیت‌های مجمع قرآنی شکل گرفت و ماهانه با برپایی یک جلسه تصمیمات ترویج فعالیت‌های قرآنی گرفته می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه مجمع خیرین به دنبال حمایت از موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن است افزود:۳۰ عنوان برنامه حمایتی با سوابق افراد فعال  در حوزه قرآنی انجام شد.
او با اشاره به اهدا ۴ زمین وقفی برای ساخت خانه.‌های قرآن افزود:در برخی استان‌های کشور  هنوز مجمعی تشکیل نشده است.
قربانی عضو مجمع خیران قرآنی مازندران هم در مازندران هم گفت:این مجمع ۱۹ نفر اعضای هیئت امنا دارد و سالانه یکبار جلسه. اعضای هییت امنا برپا می‌شود.  
قربانی با بیان اینکه مجمع خیرین قرآنی نوپاست افزود:مازندران با وجود اینکه اساسنامه تازه‌ای راشکل داده با تعامل  ائمه جمعه فرهنگ قرآن را شکل می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها