خبرهای داغ:
فرمانده گردان شاهرود در عملیات کربلای ۵ گفت:رزمندگان ما با دست خالی موانع متعدد و مستحکم دشمنان را در عملیات کربلای ۵ در هم شکستند و امروز نیز با اتحاد و همدلی و توکل می‌توان توطئه‌ها و سد‌های دشمنان را کنار زد و پیروز میدان شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۸۹۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین قنبریان در یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ در مسجد زینبیه شاهرود در سخنانی با بیان اینکه سنگینی شرایط دشوار پس از عملیات کربلای ۴ ضرورت انجام عملیات دیگری را ایجاب می‌کرد اظهار کرد: عملیاتی که پیروزی آن تضمین شده باشد و ضمنا از جنبه نظامی و سیاسی بسیار ارزشمند باشد تا آثار نامطلوب عدم فتح کربلای ۴ را جبران نماید.
وی افزود: ارزشمند‌ترین منطقه موجود شلمچه بود که دشمن در آن مستحکم‌ترین مواضع و موانع را داشت، به طوری که عبور از آن‌ها غیر ممکن می‌نمود و با توجه به اصول نظامی شناخته شده و محاسبات کمی، ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود و بالطبع تضمین پیروزی از سوی فرماندهان عملیات را غیر ممکن می‌ساخت.
فرمانده و روای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ضرورت غیر قابل انکار ادامه جنگ در آن موقعیت و لزوم تسریع در تصمیم گیری پس از عملیات کربلای ۴ سبب گردید که صرفا برای انجام تکلیف و با امید به نصرت الهی، تمامی نیرو‌های خودی اعم از رزمنده و فرمانده برای عملیات بزرگ کربلای ۵ آماده شوند.
وی با اشاره به اهداف عملیات تصریح کرد: منطقه شلمچه به لحاظ اهمیت سیاسی و نظامی آن، به عنوان یکی از معابر وصولی شهر بصره، همواره در زمره اهداف قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. در صورت تسلط بر این منطقه، جمهوری اسلامی می‌توانست برتری خود در جنگ را به اثبات برساند.
قنبریان با اشاره به منطقه عملیات گفت: شلمچه که در جنوب شرقی شهر مهم بصره قرار گرفته و تقریبا نزدیک‌ترین محور وصولی به این شهر به شمار می‌آید، از تعداد زیادی نهر، کانال، خاکریز، جاده و. تشکیل شده بود که همه آن‌ها در بخش شمالی اروند قرار داشت.
وی با تشریح عملیات در منطقه شلمچه و نونی شکل‌ها و حرکت نیرو‌ها به سمت کانال ماهی به رشادت رزمندگان در این عملیات پرداخت و افزود: در این عملیات رزمندگان ما رشادت‌های فراوانی نشان دادند و دشمن را مرعوب و منکوب خود ساختند و امروز نیز باید این رشادت‌ها استمرار داشته باشد.
فرمانده گردان کربلا در عملیات کربلای ۵ با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا در برون رفت از مشکلات امروز اظهار کرد: رزمندگان ما با دست خالی موانع متعدد و مستحکم دشمنان را در عملیات کربلای ۵ در هم شکستند و امروز نیز با اتحاد و همدلی و توکل می‌توان توطئه‌ها و سد‌های دشمنان را کنار زد و پیروز میدان شد.
در این مراسم ایوب حسین پور به تشریح عملیات کربلای ۵ و حضور رزمندگان شاهرودی در این عملیات پرداخت و یاد ۶۰ شهید شاهرودی این عملیات را گرامی داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها