خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان این‌که تحریم‌ها از اول انقلاب وجود داشته و ما شرایط سخت‌تر از این را هم تحمل کردیم، گفت: ما باید به ظرفیت بزرگ کشور خود تکیه کنیم و از ظرفیت عظیم جوانان بهره برده و روی پای خود بایستیم.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۰۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دانیال مدبر عزیزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اظهار کرد: روحیه انقلابی یعنی روحیه‌ای که در آن مجاهدت‌های سخت و تلاش‌های پیاپی کاملا نمایان باشد.

 

وی افزود: داشتن روحیه انقلابی برای رسیدن به هدفی که من اسم آن را رسیدن به جامعه‌ای با محوریت اسلام ناب محمدی و مبارزه با اسلام آمریکایی می‌نامم، لازم است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: روحیه انقلابی یعنی کسی که طبق موازین انقلاب اسلامی و الگوی ائمه اطهار علیه‌السلام زندگی خود را پیش ببرد و همه کارهای خود را درجهت قرب الهی تنظیم کند.

 

مدبرعزیزی با بیان این‌که دشمن برای زدودن روحیه انقلابی از مردم کشور دست به هر کاری می‌زند، افزود: دشمن از یک جبهه یا جنبه وارد نمی‌شود، از فضای مجازی گرفته تا شبکه‌های ماهواره‌ای و کارهای گسترده‌ای در این رابطه انجام می‌دهد.

 

نباید از روحیه انقلابی کوتاه بیاییم

وی افزود: ما نباید از روحیه انقلابی خود کوتاه بیاییم، باید با ثبات قدم به سمت هدفمان حرکت کنیم و در واقع طوری نباشیم که با هر بادی بلرزیم.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: بعد از یک دوره‌ای که در واقع آمریکا ارباب جهان بود و کشورهای زیادی را تحت سلطه خود داشت، این‌که یک دفعه یک کشوری که به زعم آن‌ها جهان سومی هم است بلند ‌شود و بگوید "ما تو را قبول نداریم و خودمان باید برای خود تصمیم می‌گیریم" برای آمریکا سنگین است.

 

مدبرعزیزی با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران الگویی برای سایر کشورها خواهد شد، تصریح کرد: آن‌ها سعی دارند چهره جمهوری اسلامی ایران را خراب کنند تا کشورها و ادیان دیگر به سمت انقلاب اسلامی گرایش پیدا نکنند و به همین دلیل گروه‌های تکفیری از قبیل طالبان و داعش را تشکیل دادند و خواستند اسلام افراطی را گسترش دهند.

 

وی تنها راه مقابله با آمریکا و اسلام آمریکایی را اسلام ناب محمدی بیان کرد و افزود: امام خمینی (ره) که انقلاب کرد خواست اسلام ناب را احیا کند و شخصیت هر انسان شیعه یا مسلمان اگر حول اعتقادات دینی باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد.  

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده بودند "در مقایسه سه انقلاب بزرگ دنیا که انقلاب صنعتی اروپا، انقلاب استقلال آمریکا از اروپا و انقلاب ایران است، اگر  40 سال اول این انقلاب‌ها را با هم مقایسه کنیم، سرعت رشد انقلاب ما بیشتر بوده و قابل مقایسه با دو انقلاب دیگر نیست" اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی با تفکرات لیبرالی خود به بن بست رسیده‌اند و در نظام خانوادگی، روابط اجتماعی، رعایت حق یکدیگر و احترام به یکدیگر به مشکل برخورده است.

 

مدبرعزیزی تصریح کرد: انسان وقتی به یک خلعی برمی‌خورد به جستجوی این است که این خلع را برطرف کند و مردم با کوچکترین اشاره‌ای وقتی زیبایی‌های این دین الهی را می‌بینند به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.

 

وی افزود: تمدن اسلامی یعنی تمدنی که احکام و موازین اسلامی اعم از روابط اجتماعی، احکام ملی و قضایی و همه موضوعات جامعه از دین مبین اسلام که همان اسلام ناب محمدی و مدینه فاضله است، نشأت گرفته است.

 

رسیدن به تمدن اسلامی بسیار مهم است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان این‌که رسیدن به تمدن اسلامی بسیار مهم است، گفت: امام خمینی (ره) ‌فرمودند "حفظ نظام اسلامی اوجب‌واجبات است" چراکه وقتی امام زمان (عج)  می‌خواهند ظهور کنند نیاز به یک تمدن اسلامی دارند لذا آگاهی و شناخت از تمدن اسلامی قدم اول است. 

 

مدبرعزیزی خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیلی را نگاه کنید می‌بینید بسیاری از موفقیت‌های ما به این دلیل بود که بسیاری از فرماندهان جنگ مانند باقری، رضایی، باکری، همت، سلیمانی و متوسلیان جوان بودند و به آن‌ها اعتماد شده بود و به آن‌ها میدان داده شد و دیدید با آن همه هجمه که علیه ما بود موفق شدیم.

 

در کشور ما پست‌های مدیریتی به سمت پیری رفته است

وی با بیان این‌که جوانان اشتباهاتی دارند و آن تجربه‌ای که مسن‌ترها دارند را ندارند اما دلیل نمی‌شود که به آن‌ها اعتماد نکنیم، افزود: در حال حاضر در کشور ما پست‌های مدیریتی به سمت پیری رفته که هیچ، اعتماد به جوانان نیز وجود ندارد و کسی اعتماد نمی‌کند یک پست مدیریتی و نظارتی به جوانان بدهد. 

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: در دنیا می‌بینیم که کشورهای موفق روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در کشور ما با این ظرفیت بزرگی که از جوانان مستعد وجود دارد بهره نمی‌بریم و جای کار بیشتری دارد.

 

مدبرعزیزی به سخنان امام خمینی (ره) که در خصوص اشرافی‌گری فرمودند "وای بر آن روزی که دولت و مجلس ما کاخ‌نشین شوند" اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان و قشر تصمیم‌ساز یک کشور به سمت کاخ‌نشینی بروند درد مردم را احساس نمی‌کنند کسی که حقوق چندین میلیونی می‌گیرد درد فردی که حقوق چند هزار تومانی می‌گیرد را نمی‌فهمد.

 

متأسفانه کاخ‌نشینی رواج پیدا کرده است

وی با اشاره به این‌که متأسفانه کاخ‌نشینی رواج پیدا کرده است، افزود: یکی از راه‌های مقابله با اشرافی‌گری این است که مردم در انتخاب‌های خود درست عمل کنند و ببینند کدام افراد درد مردم مستضعف را چشیده‌ و با آن‌ها رفت و آمد داشته‌اند و دیده‌اند مردم مستضعف ما چه کشیده‌اند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: ان‌شاءالله افراد لایق به منصب‌های مختلف دست پیدا کنند و جامعه را به سمت جامعه ایده‌آل ببرند.

 

مدبرعزیزی یادآور شد: ما باید به سمت یک بستر ملی از قبیل سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های ایرانی برویم و همچنین تمهیدات و امتیازهایی برای مردم و سازندگان نرم افزارهای داخلی در نظر گرفته شود و بدانیم که ما از کشورهای خارجی چیزی کم نداریم.

 

به دست‌اندرکاران شبکه‌های داخلی بها داده شود

وی با اشاره به این‌که مردم و مسئولان باید به دست‌اندرکاران شبکه‌های داخلی بها دهند و از آنها پشتیبانی کنند، افزود: برای مردم باید فرهنگ‌سازی شود تا محصولی را که هم‌وطن ما ساخته و درست کرده را مورد حمایت قرار دهند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: بسیج و روحیه بسیجی همان‌طور که توانست موشک، صنعت هوایی, علم پزشکی، علم نانو و علم هسته‌ای را گسترش دهد و در آن پیشرفت کند به لطف خداوند در بحث نرم افزارهای ایرانی نیز پیش خواهد کرد.

 

مدبرعزیزی تصریح کرد: در حال حاضر دولت‌های غربی از طریق فضای مجازی به سمت ما هجمه‌هایی را وارد می‌کنند اما روزی خواهد رسید که با روحیه بسیجی و از طریق فضای مجازی داخلی هجمه‌هایی به سمت استکبار وارد خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که خانواده‌ها باید آموزش و فرهنگ‌سازی را برای فرزندان خود آغاز کنند، افزود: در گذشته شخصیت جوانان در دانشگاه شکل می‌گرفت اما در حال حاضر شخصیت افراد در نوجوانی و در مدرسه شکل می‌گیرد و بسیاری از ناهنجاری‌ها به هنجار تبدیل و جای خوب و بد عوض شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: خانواده‌ها باید تمهیداتی را بچینند و آموزش‌هایی را به فرزندان خود بدهند که به هر نحوی از فضای مجازی استفاده نکنند و به هر شبکه و کانالی راه پیدا نکنند.

 

مدبرعزیزی تصریح کرد: خانواده‌ها به فرزندان خود بیاموزند اگر مطلبی را در یک شبکه یا کانال فضای مجازی می‌خوانند دنبال منبع و صحت آن موضوع باشند تا دچار انحرافات فکری، اعتقادی و اخلاقی نشوند.

 

وی به سخنان مقام معظم رهبری بعد از خروج آمریکا از برجام مبنی بر این‌که "من به 3 کشور دیگر اروپایی اطمینان ندارم" اشاره کرد و افزود: دولتمردان ما به هر دلیلی به این مسئله ورود پیدا کردند و شد آن‌چه شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: در حال حاضر آمریکایی وجود ندارد و کشورهای اروپایی مدت زیادی است ما را با حرف به دنبال خود می‌دوانند و اگر می‌خواستند کمک کنند حداقل‌هایی را از طرف آن‌ها در این مدت می‌دیدیم.

 

مدبرعزیزی تصریح کرد: ادامه‌دادن به کاری که از اول اشتباه بوده و اصرار بر آن فایده‌ای ندارد و به نظر من اگر کشور ما از همان اول از برجام خارج می‌شد دست ما بازتر می‌بود اما در حال حاضر که عملا آمریکا و اروپایی در کار نیست ناچار هستیم از برجام خارج شویم.

 

باید به ظرفیت بزرگ کشور خود تکیه کنیم 

وی با بیان این‌که تحریم‌ها از اول انقلاب وجود داشته و ما شرایط سخت‌تر از این را هم تحمل کردیم، افزود: ما باید به ظرفیت بزرگ کشور خود تکیه کنیم و از ظرفیت عظیم جوانان بهره برده و روی پای خود بایستیم.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: کشور ما از این مرحله عبور خواهد کرد و بعد از عبور از این مرحله که مرحله آخر است، شرایط برای ما بهتر خواهد شد.

 

انتهای پیام

 منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها